Rolig dag,

I förmiddags kom en kollega till Micke och hämtade honom för att ta en öl på hörnan innan de åkte upp till Karlstad och LLA.
När de hade åkt så började jag med bakningen, blev en vinbärspaj och kladdkaka med bountykräm.
Tyvärr blev inte pajen så god som den blir med färska bär, men sånt är livet.
Och när kladdkakan stod i ugnen så dök mamma, Mats, Marcus, Tobias, Ana och Matcho upp.
Vi pratade lite och fikade när jag gjort klart kladdkakan och bountykrämen, sen gick vi i kalkan ner till Björkesjö där jag och Tobias passade på att åka lite skridskor eftersom han fick det i julklapp av oss, skridskor alltså,
Var mysigt att åka skridskor med lillebror, tyvärr åkte vi inte så länge pga att fötterna värkte och det bärjade skymma så vi fick börja traska hemmåt. 
 
Ana och Matcho hade så roligt, de sprang lösa i stort sett hela tiden och strosade, kan ju säga att de var trötta efter det.
När vi kom tillbaka hem så kollade vi på bilder från mamma och Mats resa till Egypten. 
Var jag inte redan sugen hade jag blivit det efter bilderna. 
 
Längtar till den dagen det är min tur att åka till Egypten! Då ska jag åka till Luxor för att kolla på konungarnas dal samt åka till Kairo och kolla pyramiderna!!
 
När mamma och de hade åkt så diskade jag iordning allt, det mindre roliga med att baka osv. 
Sen startade jag en film och i slutet på den kom Micke hem, han hade haft det roligt trots att det inte var en bra match.
 
 
Photo: Har åkt skridskor med lillebror <3
 
Imorgon får vi besök en sväng av Caroline och Tommy men ska se om jag inte kan få med mig Micke ner till sjön för lite skridskoåkning innan de kommer. 

Kommentarer
Mamma säger:

Tack för en underbar eftermiddag och gott hembakat

2013-01-13 | 06:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback