Djur är bra på att trösta!

Det är otroligt vad djur och speciellt hundar känner när det är något fel och de kryper upp i knät och tröstar en.
Jämt när jag var ledsen och Phille dillen var i närheten blev han så go och skulle trösta.

Hos mormor har hennes granne en hund, Alice, som brukar spinga ner till henne på morgonen/förmiddagen men en dag kom hon ner på kvällen när vi var ledsna och chockade. Jag satt i soffan och hon hoppade upp och la sig i knät och skulle slicka mig i ansiktet.
Jag är helt säker på att hon kände på sig att något var fel!

Finns det ingen hund i närheten är andra djur lika tröstande, inte på samma sätt dock. Men när man grejar med dem så försvinner tankarna för en stund.
När man grejar i stallet då är det hästarna och stallkatterna som ta upp tankarna och handlingarna.
Lika gäller om man busar/kelar med en katt/kanin/råtta eller vad man nu kelar med.
Akvaium, finns det något mer rogivande än att sitta och kolla på fiskar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback