Underbar helg!

Våran helg började i torsdags, slutade vid elva, sen gick jag hem till mamma och umgicks med henne innan hon skulle till jobbet och när Mackan kom hem tog vi med hundarna till stan och köpte glass. Gick hem och satte oss på altan som visade 32 grader, och spelade spel och åt glassen vi köpt.



I fredags grejade vi i trädgården, Micke tog bort stenar och en rot vi inte ville, vi vill göra gräsmatta där istället :)
Vi passade Faxe också så vi gick ut i en timma i skogen med honom och vi fick oss ett gott skratt när vi skulle över en myr, Micke tog Faxe så att jag kunde "koncentrera mig på att hålla mig torr" vad gör jag inte då? Jo jag trampar rätt i och springer över, skon flyger av och jag blir blöt ända upp på ryggen!!
Jaja men humöret blev på topp när vi såg humlor, tussilago och krokusar.





När vi kom hem så fortsatte vi i trädgården och när Danne och Gunilla kom hem så pratade jag en sväng med Danne innan jag och Gunilla gav oss ut på promenad igen :)
Sen lagade vi oss mat och myste.

I lördags så åkte vi till svärföräldrarna och njöt av solen där. Fika, god mat, skratt och prat bestod dagen av.
När vi kom hem var vi trötta och gick ganska snabbt och la oss.


Idag har vi fortsatt i trädgården, jag har rensat bort allt ogräs som var i gruset vid dörren och "grusplattan" som vi har utemöbler på, samt breddat/rakat till den och lagt på massa grus!
Sen har vi ätit mat ute, tvättat och hängt tvätten på tork UTE!! Busat med Majje och njutit i solen och upptäckt att vi har vitsippor och rysk blåstjärna i trädgården :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback