Varning för långt inlägg!

Jag börjar med att berätta om Malins student. På förmiddagen gick jag upp till Moster och Zandra och hjälpte till lite grann, + busade lite med Olivia. :)
På middagen så kom Micke och hämtade mig och vi åkte och köpte blommor och en nalle att hänga runt halsen på Malin, sedan åkte vi till Säffle. Hittade Patti och dem ganska snabbt, Malins rosa skylt stack ut lite bland alla de vita ;)

När studenterna sprang ut stod vi längst fram och Malin kom till oss snabbt.

Tog massa kort på henne = en sur Malin ;) nä inte sur men hon gillar inte mig med en kamera haha!

Följde med henne till släpet där hon träffade Néa, på vägen dit träffade jag Chrille och Dennis och grattade dem.
När de hade gått upp på släpet började jag leta efter Mikko som under regnskuren gått för att hämta bilen, såg honom efter en stund och skyndade mig mot honom, men på väg till honom sprang jag på Kim så jag gav honom ett försenat grattis och en kram, fast jag grattade ju honom på hans student också.

Sedan åkte jag och Mikko och åt på donken, jag ljuger om jag säger att studenterna inte hördes över hela stan! ;)

När vi kom till Åmål igen var Micke tyvungen att åka hem och fixa en sak till dagen därpå för att han och Oskar hade anordnat en fyrhjulings träff i Långed då, eller ja i Flaterud och Skårdalen :)


Malin och Olivia.



Malin & Morgan


Innan jag sprang upp till Moster för att vänta på Malin så strök jag på en bild på Malin och texten "Min mamma tar studenten" på en body som Olivia skulle ha.

Efter en stund kom Malin, Morgan och Zandra hem. Och vi gav henne presenter och började fika.
Patti hade gjort egen smörgås tårta, hur god som helst!

Efter några timmar gick jag ner till mamma och hjälpte henna att sopa och skura golven. Sen kom Mats som numer går under namnet Hönan, och vi gick upp en sväng till. Men Malin sov så Hönan och mamma fikade med Patti och Ulf och jag satt i vardagsrummet med Malin (som sov), Zandra, Morgan och Olivia, Zandras kille Henrik som senare också. Vi kollade på En mor till salu, den som jag och Micke var nere och såg på förra sommaren.

Efter ett tag så gick vi ner till oss igen och tjatade lite innan vi gick och la oss.


På lördag morgon åt vi frulle innan vi packade in oss i bilen och åkte ner mot Gråbo.
Stannade på ett ställe och rastade hundarna och mamma och Hönan drack kaffe och jag och Tobias fotade lite.
Matcho sprang rätt in i ett elstängsel också, lika smart som husse!

Eftersom att jag min idiot inte hade laddat över låtar till mp3en så kunde vi inte lyssna på musik så mamma stoppade i Gris Nils i cd spelaren i bilen, herre gud! haha!!

När vi var framme så träffade vi först Trissan och medan vi stod och pratade med henne så såg jag Yaki! Min lilla prins!! Klicka HÄR för att se honom.

Jag träffade honom i Spanien och valde ut honom för att bli adopterad via ADA. Tröffade många hundar i Spanien och valde ut flera stycken men Yaki är den som fastnat i mitt hjärta.

Pratade med hans husse och matte och de kom ihåg mig från när vi var på hundträffen i Upplands Värsby för vad kan det vara 3-4 år sedan, och kallar mig för Yakis gudmor :)

Hundträffen var trevlig, med vissa undantag som inte är värda att dras upp här. Det var 94 hundar, 94 LÖSA hundar som busade utan BRÅK inte ett enda bråk blev det! Det ni! :)


Lille Yaki :)

Vi träffade också Bailey, en av våra gamla jourhundar! :)

Fick tyvärr inget bra kort på honom..


Söndag gjorde vi inte så mycket, spelade spel med mamma och pratade.

i Måndags så åkte vi till Bloms och kollade på kläder åt mamma till bröllopet, äntligen hittade hon något! Hon valde till och med det jag hittade :D Hon är verkligen jätte söt i den klänningen och koftan hon hittade till!

Igår så väntade jag otåligt på posten för jag väntade på min nya mobil!! En HTC wildfire S. Så den har jag grejat med i snart ett dygn. Super bra telefon!



jag har den i vitt och Mikko har den i svart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback