Åska för hela slanten!

Bland blixtrar och muller firade jag och Micke våran tredje förlovningsdag igår.
För en gångs skull vaknade vi och det var svalt och skönt i sovrummet som det alltid annars är +50 grader i när vi vaknar, nu sov vi med fönstret öppet och det var mulet, så skönt!

Hann inte mer än att säga god morgon och grattis till varandra innan jag hörde ett muller, sen dröjde regnet inte länge. Innan vi skulle äta frukost passade jag på att springa upp med "Änglagård tredje gången gillt" som vi lånade av grannarna.

Efter det dröjde sig inte åskan länge, livrädd som jag är skakade jag, blundade när det kom blixtrar och höll för öronen och magen vände sig ut och in.
När åskan kom närmre så fick Micke hämta bilen och vi åkte en sväng. Hamnade i Långed med pantflaskor. Passade på att handla lite lätt till middag eftersom vi hade tänkt att grilla men att det inte verkade bli något större av det.

Innan vi åkte så slog det ned en blixt någon stans och elen försvann. Teckningen i mobilerna var hel kass också, kunde inte skicka eller motta sms, inte ringa eller något.

När vi kom hem var den fortfarande borta med kom tillbaka efter någon timme. För att sedan försvinna med en blixt igen. Då åkte vi ner till sjön och hämtade lite vatten att använda till toaletten.

På kvällen var jag super trött men ville inte sova eftersom åskan fortfarande gick, men jag somande till slut.

Vid fyra vaknade jag av en jädra smäll som följdes av en blixt och en smäll direkt efter, åskan var över oss!
Vände mig och och frågade Micke om han hörde det där, mm fick jag till svar.

Frågade honom om han vart vaken länge, aa det hade han men han ville inte röra sig eftersom han inte villa väcka mig så jag slapp vara rädd.
Nu låg jag iaf vaken, rädd och eländig. Men min underbara älskling lugnade ner mig och höll om mig, älskar dig! Åskan fortsatte bortåt och efter ett tag somnade jag om medan en ny åskskur tog form i bergen.

Kan ju säga att jag var allt annat än pigg imorse när klockan ringde, masade mig iaf upp och kom iväg till skolan.

Men i skolan gjorde vi knappt något, hade teckenspråk, städade skåpet och ett klassrum sen kom älskling och hämtade mig eftersom han var ledig, vi åkte och åt glass på marinan.

Vi skulle egentligen ha åkt till Håverud och myst igår på våran treårs förlovningsdag men eftersom det åskade ville jag inte det utan det fick bli idag istället. På eftermiddagen och kvällen har vi varit på svärföräldrarna på middag, gott! Kikade igenom lite kort också, vad tiden går fort! Man tänker inte på det lika tydligt som när man ser kort från förr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback