Vårvik! :)

Förra fredagen åkte vi till Vårvik för att bada och hjälpa svärfar med veden eftersom vi skulle ha kapan och klyven hit sen.

Jag staplade 10 kubik i korgar, eftersom vedträna kom från vedtransporten och ramlade ner i korgen fick jag mig några smällar på fingrarna :/

På lördagen var vi (jag, Micke och Gösta) på traktor och maskinträffen, där träffade vi Oskar som var där med sin fyrhjuling och lift. Efter att vi kikat runt där åkte vi hem till oss för att mata Majje lite, Jasmine också så klart men hon kommer nästan aldrig in eller till oss nu på sommaren...

Sedan åkte vi till Vårvik igen där vi åt, badade och hade det trevligt!

På söndagen åkte vi hem igen, fikade med Gunilla och myste här hemma. Majje var super gosig.
Micke klippte gräset också. :)
Det måste verkligen gäras hur ofta som helst!!

På måndagen åkte vi dit igen, vi åkte till Gustavsfors och åt i brukshandeln, mysigt! :)

På tisdagen åkte vi till Årjäng och handlade lite, på kvällen gjorde jag och Micke våran pizza ;) Gott!

Och i onsdags åkte vi hem igen.

I torsdags kom svärföräldrarna för att hjälpa oss med veden här, vi staplade och kastade, hämtade mer stockar för killarna att klyva och kapa. Jag och Anita gjorde ett fönster med gardin i ena "väggen" haha!

Jag hörde att det fanns lite kantareller på en väg bortanför huset så jag gick dit och plockade dem och hittade några bakom ladugården :)
Så det blev tacos med kantareller :)

Igår gjorde vi nästan inget! Åkte in till stan för att köpa kaninmat och handla lite. Hämtade kärran också för att micke är ju iväg till Ed och kör fyrhjuling idag och han tar den ju på kärra dit! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback