Göteborg! :)

Oj nu har jag mycket att berätta!

Den femte juli åkte jag in till mamma och dem i stan, packade in i bilen och åkte mot Göteborg.
Väl framme i Götet visade det sig att vi hade åkt fel, men med lite hjälp hittade vi tillslut hotellet, vi bodde på Örryte hotell, väldigt bra! Vi skulle ha gått till Liseberg direkt men det spöregnade! Så när vi kom dit hade vi inte så jätte mycket timmar på oss.

Först fick jag med Marcus upp i Lisebergsbanan, men Tobias vågade inte, men när vi hade åkt den så var han tuff och ville med upp. När vi satt i vagnen så höll han ett kramaktigt tag om stången, och sa att han ångrade sig. Men det fanns inte mycket att göra eftersom tåget var igång.

När vi hade åkt en gång villa han åka den igen, till slut höll han faktiskt upp armarna!

Vi åkte också FlumeRide, Kållerado och Jukebox, försökte desperat få med mig någon till Balder men ingen spm vågade! Marcus som hade sagt innan att han skulle åka den fegade ur och sa senare, kanske, vi får se men jag sa till honom att han skulle ångra sig när han kom hem om han inte åkte den och att han skulle ångra sig om han åkte den det sista så vi inte kunde åka den igen. Mycket riktigt, det sista vi åkte ville han upp i Balder, han sa sen att vi åker igen men det hade vi inte tid till eftersom de stängde, och han ångrade sig att han inte åkta tidigare. Vad var det jag sa!? :)

När vi kom ner från Balder såg jag att Tobias hade vunnit Toblerone och Dumle, jag som bara hade vunnit choklad ville också ha nått mer, gick och tog en bricka på gaisha/dumle hjulet, och vann på nummer 83 :) Tog det för att älskling är född då :)

När vi kom hem så var alla trötta, jag tog en dusch och mamma och Mats satt utanför receptionen och drack öl.

Morgonen därpå så gick vi upp tidigt och packade, gjorde klart och åt frukost, hur gott som helst! Åt så vi sprack! :P
Sen bar vi ut alla grejer i bilen förutom chokladen för de var de snälla och tog in i ett kylrum medan vi var på Universeum.

Jag som har varit där en gång tidigare kände inte alls igen mig! Bara lite emellanåt.
Och det var en brottshörna där man fick kolla på lite saker som brottstekniker gör och använder, det var en utställning om rymden, och så klart massa experiment och uppfinningar.

När vi hade gått där i 2 och en halv timma så bestämde vi oss för att det fick vara bra och vi gick tillbaka till hotellet och hämtade chokladen och åkte hem.

Eftersom Margit fyllde 80 så åkte jag hem till henne på kalas, mamma och Mats skulle också med men Matcho var dålig och Mats blev jätte orolig så de åkte upp till mormor för att hämta hem honom och de andra två vovvarna, Phille bor ju numer hos dem! :)


Eftersom jag har bilderna på andra datorn kommer de upp senare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback