Min julafton!

På julafton åkte jag, Micke, Mamma, Mats, Marcus och Tobias upp till mormor och morfar för att fira jul med dem! :)
När vi kom dit höll mormor på med maten så jag och mamma hjälpte till lite innan vi åt, herre jisses vad mätt jag blev. Och Mats åt grisfötter USCH!!!

Efter maten hjälpte jag mormor att ta in hästarna, Emil är tvungen att ledas in medan Panduro hittar boxen själv. :)

Sen åt vi efterrätt, fikade och öppnade julklappar, fick så bra julklappar. Tack allihopa! <3
(ett undantag, vill inte ha nått från dig!!!! :@ )

Var ute i stallet några gånger och gav hästarna och katterna mat.
Gud så goa kattungar Mimmi har fått!!

När vi skulle göra iordning kvällsmaten till hästarna (betforen ska stå och svälla i ett par timmar) så fanns det inget vatten, vi trodde att det hade frusit som det kan göra där ute ibland, men när jag sprang in och sa till morfar trodde han att bara att det var en propp så vi gick ut och kollade och mycket riktigt var det bara en propp efter vi bytt den gick vi ner till pumphuset för att kolla så att pumpen gick och det gjorde den, så det var bara att fortsätta! :)

Vi fikade ett antal gånger till innan det blev lutfisk ( åt inte!!!) en stund efter det åkte vi hem.

Var en mycket trevlig dag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback