Så typiskt!

Är det inte typiskt, när jag satte mig ner och skrev halva inlägget om kanotmaraton igår hängde sig datorn. Inget jag gjorde hjälpte så jag släckte ner och gick och la mig! :P

Micke väckte mig vid sju tiden i lördags, vi gjorde oss iordning och åkte till Baldersnäs för att kolla på starten. När vi kom dit låg dimman tung och med 10 minuter till stat funderade jag på hur säkert det var för kanotisterna med dimman, man såg verkligen inte långt.

10 minuter till start å stod det fortfarande folk på land och värmde upp, det kom en springandes med hans kajak i högsta hugg. Han hann precis.

Vi hittade en plats på bryggan som vi såg bra ifrån, tog lite kort och lyssnade på speakern, nedräkning till start, 5 minuter blev till 5 sekunder och poff! Startskottet gick av och de tävlande började paddla paddla som in i norden. När de var så små att de bara var prickar på sjön gick vi tillbaka upp till bilen. Åkte till Bengtsfors och köpte fika och dricka och åkte till Skifors för att kolla på dem där.

När vi kom dit så träffade vi Lena och Bengt! :) Så vi stod med dem hela tiden och kollade. När eliten kom hurrades det och hejjades på, de flög ur kajakerna och rustade i fullfart för att sätta i Kajakerna i Västra silen för att fortsätta mot Gustavsfors.

Det var ett antal som välte innan depån och simmade in med kajakern, alla sätt är bra utom de dåliga! ;)

Var en som ramlade också över kajaken, men det gick bra med honom!

Efter att ha stått där ett tag så åkte vi till Gustavsfors för att kola där. Vi passade också på att ta oss en macka i solen hos Kjell och kikade lite.

Vi kollade också på det nya hotellet/resturangen/baren som de håller på at bygga, det blir nog jätte bra! Undrar dock över hur de ska lyckas ha tre matställen i rad i lilla Gustavsfors... Hmm.. aja det ger sig! :)

När vi var där träffade vi två kompisar till Micke och deras dotter. Verkligen super trevliga! :)

Vi åkte till Vårvik för att se om svärföräldrarna var hemma såatt vi kunde säga hej, men det var de inte så vi lämnade en skämt lapp till dem :p och så åkte vi till Bengt och Lena och där fastnade vi för resten av dagen, pratade, fikade pratade ännu mer, micke körde traktor, jag tog lite kort, vi åt super god middag och så pratade vi lite till :)

De är så goa! Är så glada och lättsamma hela tiden, och vi har alltid något att prata om!

Jag som kämpat emot huvudvärken hela dagen var helt slut när vi kom hem och huvdvärken verkade inte vilja försvinna. Kollade på lite film och gick och la mig tidigt.

Nu ska vi gå ut med hundarna i regnet sen ska vi äta frukost. Uppdaterar om gårdagen efter det, om inte Becka har hört av sig än då vill säga :) Ska ju till henne idag! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback