Fast & Furious

Nu har jag kikat på Fast five, den femte filmen i serien, men det hörs ju på namnet,
dessa filmer har varit mina favorit filmer sedan 2 fast 2 furious kom ut, men då hade jag den på vhs. Tänk vad länge sedan det var! Fast första filmen kom ju 2001 vilket betyder 10 års jubleum i år! :)

Efter att ha kollat på 1:an, 2:an och 4:an blev jag suuuper sugen på att se femman.
Trots att den bara finns i vääldigt dålig kvalite var jag tvungen att se den.

Kollar aldrig på 3:an, tycker inte den har något med de övriga filmerna att göra, inte samma skådespelare eller något! Älskar ju Paul Walker och Vin Diesel i deras roller som Brian O´Conner och Dominic "Dom" Toretto. De två är oslagbara!

I andra filmen är inte Dom med men den är lika bra för det ;)

När man kollar på femte filmen verkar slutet som att det är slutet för filmen, hade det inte varit för den lilla snutten i eftertexterna hade man inte längtat efter en sjätte film, de där filmmakarna vet verkligen hur de ska göra :)

Tänker inte avslöja för de som inte har sett den, men en sak kan jag avslöja du kommer vilja se mer!
I alla fall om du , som jag , älskar Fast & Furious filmerna.

Kan också avslöja att Fast and Furious sex kommer att komma 2013! :D Det preliminära datumet är 24 maj 2013, men man kan ju alltid hoppas att den kommer tidigare.

Enligt rykten ska filmen utspela sig i Europa men tidsmässigt före den tredje filmen (Tokyo Drift) hoppas det inte stämmer då jag vill se fortsättningen på femman! Vad menar de med filmsnutten i eftertexterna? De kan ju inte göra en ny film utan att svara på alla frågetecken de sätter igång där.

Den som kommer skriva manuset är ingen mindre än Chris Morgan som skrivit de tre senaste filmerna (han gör ett bra jobb!!) och regissör är Justin Lin som också regisserat de senaste tre filmerna.

Vin Diesel and Paul Walker in Fast Five






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback