Underbara dag!

Mamma och de kom och hämtade mig vid kvart över 10 och så åkte vi till Bräcke.
Morfar började med att lacka sista delen av golvet som var kvar och medans det torkade så fikade vi lite :)
Efter det började arbetet med förtältet och efter många om och men så fick vi upp det.
Medans mamma & morfar skulle skruva fast det så gick vi ner och bada, först var det svinkallt men blev varmare allt eftersom. Synd att de inte har gjort iordning bottnen än, men är kanske inte alla som badar nu heller ^^ Allt som har dragits med in låg kvar, pinnar, löv och massa skit. Men blir mysigt när de har tagit bort det :)

Efter att vi hade badat så gick vi upp för att spela kubb, var jag & Kontong mot Marcus & Tobias, vann lika mycket tror jag. Kul var det, första gången på flera år jag spelat det! Får införskaffa ett hit till huset, här har vi verkligen gräsmatta för det! :D

När vi hade spelat ett antal gånger så plockade vi ihop och gick för att se om de ville ha någon mer hjälp med något men de var klara. Så vi packade ihop våra saker och åkte hem. Eller ja de körde hem mig, och sen åkte de till Åmål.

Kom hem före Micke som har vart i Vårvik för att hämta massa utemöbler vi fått av Anita.
Såg ut som han kom med en hel möbelaffär och på gården ser det nu ut som café med alla bord, stolar och bänkar ;)

Tog precis in Tiger nu till en nystädad bur. Tog i spån vilket han aldrig haft. Har alltid kört med det till alla kaniner jag haft med prövade med halm till honom men det är mycket smartare med spån eftersom jag får det gratis av mormor :) Kan ju byta mycket mycket mycket oftare då. Han har ju haft en "toalett" men använder ibland allt. till och med matskålen som låda. Så det är bättre med spån :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback