Helgen ;)

Ojojoj vad dålig jag har blivit på att uppdatera här, men har ju så mycket annat ;)
Och vill vara ute så mycket det går nu på våren, älskar verkligen denna årstiden och att få uppleva den på landet! Kan inte bli bättre!

I torsdags slappade jag mest, Micke var ute i skogen och högg träd.

I fredags var jag och älskling ute i skogen och hämtade träd.
Micke körde fast två gånger :D haha!
Sen medans han kapade så staplade jag ved, det är faktiskt lite roligt speciellt när man ser resultat i att högen blir mindre och att det är mycket staplat! :)
Staplade hela dagen tills det var dags för Talang, med undantag från när jag lagade mat och bakade :P
Passade på att städa lite på kvällen med ^^

I lördags så var Mickes mamma och mormor här. Mysigt!
Vi fikade, pratade, planterade blommor, staplade ved, grejade i trädgården, lagade & åt mat, fikade igen, gav Anita och Margit en liten rundtur här i Bocklarud och visade dem vart allt var :P
Körde hem Anita på kvällen, såg tre älgar!! En fjolårskalv och två gamla.
tycker synd om fjolårskalvarna nu som jagas bort och inte har en aning om vart de ska ta vägen.
När vi kom tillbaka hem var klockan mycket men började kolla på " the best of Dag-Otto" Haha han är så så jädra rolig Jojje!



Började åska också i lördags och åska är bland det värsta jag vet så jag blir lite orolig och rädd.
Men åkte tydligen ifrån den när vi körde hem Anita för då ringde Marcus och frågade om det åskade här med, vilket det inte gjorde när vi åkte...
I Vårvik hade det också åskat..
Hörde inget och såg inget här medans vi var hemma iaf. Men när jag pratade med Gunilla igår hade det allt blixtrat och mullrat här med. Tur jag inte var hemma då1 ;)

I går (söndag) så tog vi det lite lugnt på morgonen.
Micke bytte startmotor och grejade lite med bilen, jag fyllde på spolarvätska och kollade oljan.
Var även med Gunilla och Faxe på en promenad ner till Björkesjö.
Så härligt att ha denna privata vägen med tjärn/sjöar att gå till, super mysigt!!
Efter det bestämde vi oss för att ta en tur till Tisselskog och kika på hällristningarna, var ju ett tag sedan jag var där :)
Sist var när vi var där med morfar när vi åkte "Dalsland" från Håverud dit ut. ;)



När vi kom hem så stod Gösta här, visste att han skulle komma men inte så tidigt! :P
Han skulle hämta vedkapen/klyven och grejjer som Micke har lånat.
Skulle tagit med det på lördag igentligen eftersom vi ändå ska upp då, eftersom Anita fyller år på fredag och ska fira på lördag.
När han åkte så åt vi mat och fortsatte att kika på Dag-Otto :)
Kollade senare på Sommaren med Göran med, haha!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback