Våran Midsommar :)

I fredags gick vi upp tidigt. redan vid sju :O
Duschade, packade och åt lite innan vi åkte vid halv tio ungerfär, en halvtimme efter vad vi planerat.
Stannade inte förens vi var i Tanum där vi åt på rasta, gott var det! Tog dock bara mackor och fika :P
Efter det så åkte vi till Fjällbacka, åkte genom Grebbestad. Mysigt :)

Vi hittade snabbt till Sältan där vi skulle sova, vilken syn! Vackert var det! ;)
Helt ny renoverat och otroligt fräscht, fast det kanske har med att det var nyrenoverat :P
Efter att Tina visat oss till vårat rum så gjorde vi oss hemmastadda och gick ut för att äta lite mackor, innan vi åkte in till Fjällbacka igen och kikade lite innan vi begav oss till Kungsklyftan och kikade, efter att vi gjort det gick vu upp på Vetteberget och vandrade Vettebergsleden, själva leden är 1,3 km men eftersom att vi gick lite vilse vet jag inte hur långt vi gick ^^  Haha!

Sedan var det dags för glass, kollade på de som dansande runt midsommarstången, satt på bryggan i solen och mös <3
Drog oss sedan tillbaka in till Sältan och myste lite till haha! ;) Drog oss senare till Hamburgsund, var inte så mycket alls där att se faktiskt så vi åkte tillbaka och åt mat grillat, färskpotatis, tzatziki och grönsaker, mums! :)

Åkte några gånger till Fjällbacka och var på väg till Grebbestad men då började bilen låta konstigt så vi åkte tillbaka till Sältan där vi myste lite ^^

I lördags åt jag frukost på stående fot, Micke mådde illa och jag ville packa :P
Packade in allt i bilen, lämnade tillbaka nyckeln och åkte ;)
Åkte till Grebbestad och gick lite i vattnet, åt lite för att Micke var hungrig så satt nere vid stranden, åt glass och kollade i lite affärer.

När vi var på väg hem så stannade vi vid Tjuren i Ed och åt lite samt hälsade på Felicia ;)
Efter det så drog vi till
Dalslands Moose Ranch för att kika på älgarna, vi hade tur för vi fick en guidad tur ;) Fick klappa, mata och se älgarna på riktigt nära håll. Först tyckte jag att det var lite obehagligt för det var det största av deras älgar som stod och hängde vid "staketet" mellan oss, höll mig lite på avstånd först eftersom jag var rädd för dem. Men det gick över och jag tog mod till mig att klappa Älgert lite försiktigt. Klappade Ludde och Michael och Jakson med ^^ De är fjolingar och föddes i samma veva Michael Jakson dog, det är förklaringen haha!

Mitt hjärta smälte verkligen för de små kalvarna, de var 6 och 5 veckor gamla. Fast de två älsta ( tror jag det var ) var de minsta för att mamman (Hanna) hade ingen mjälk att ge dem så de är väldigt små. Iaf hanen!
Fick vara med och mata dem, åå vad roligt det var! :) 
Rekomenderar verkligen alla att åka dit, de matar dock älgarna på bestämda tider, så vill ni se det är det klockan11.00, 14.00 och 17.00 som gäller :) Det kostar 75 kr för vuxen och 35 för barn.

I söndags grejade vi i trädgården, får ju hålla den iordning :P 

I går så var jag inne i stan med Gunilla och handlade lite, fikade på marinan och hämtade upp Marcus som har sovit här inatt. ;) Vi åkte fyrhjuling, spelade kort, spelade tv och data spel, gick promenad och åt jordgubbar. Mums!! 

Idag ska jag med Gunilla till Säffle, ska till veterinären med Faxe ;( Stackaren!! 
Han har troligen urinsten.. :/ 
 

Jag & älskling i Fjällbacka, på Vettebergsleden ;)


Jag i Kungsklyftan :)


Älgert :)


Solnedgång :)

Fler bilder finns på min facebook sida :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback