Att vara stark!

Hittade en lapp nu med en dikt jag fick av mormor! :) Älskar denna och den har hjälp mig! Läs hela! :)

"Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna
Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest
Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av den
att falla till botten
slå sig hårt
och att alltid komma igen
Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
att kämpa för att nå dit"

Gillar den skarpt! När jag fick den var jag inte så glad, eller mådde inte bra. 
Den fick mig verkligen att tänka och de orden finns med mig i bakhuvudet. "att falla till botten och att alltid komma igen" stämde så bra in! Varje gång jag blev lycklig och fick må bra så hände det alltid något nytt.

Men när jag och Micke blev tillsammans, eller ja redan innan det, har han ALLTID stöttat mig, gett mig en axel att gråta mot, en famn att krypa in i. Han är den största orsaken till att jag idag kan må bra, att jag mår bra! 
Han kom in i en otroligt jobbig punkt i mitt liv, de som vet vad det var vet det ni andra är det inte meningen att ni ska veta, och han hjälpte mig att bearbeta det. I början klarade jag inte ens att han tog på mig, att han hållde en arm runt svanken. Men han stod ut med mig, stod vid min sida och kämpade.

Tack älskling <3 

Jag kan idag tänka tillbaka utan att må dåligt, att bli arg för de som mobbade mig de var svagare, de ville häva sig själva, vara "tuffare" än kompisen. Jag råkade i detta vara den starka som inte behövde någon annan för att må bra, och blev deras hackkyckling. 
Det andra som hände ( som jag inte nämer här, eller på internet över huvudtaget), ja det är inte ens försvarbart! Du gjorde som du gjorde och det är inte jag som lider av det, du gjorde så att jag fick se vilka mina riktiga vänner var och det var inte många som stannade vid min sida, Robin och Becka, Micke sen när han fick reda på det. Du gjorde att jag verkligen fick se vilken jädra släkt jag har! Seriöst, den sidan kan lära sig att bete sig som släkt eller familj, det är egentligen FAMILJEN det är FEL på! 

Jag vet nu vilka mina riktiga vänner är, de som finns där i vått och torrt. 
Jag älskar er! 


 


Kommentarer
Lolle säger:

Finns alltid om du vill prata <3

Älskar dig med!

2010-06-04 | 19:08:59
Rebecka säger:

Finns alltid här, vare sig vi se ofta eller sällan. Kommer alltid finnas att prata <3

2010-06-05 | 10:22:04
Malin säger:

Finns för dig i alla väder! Du bäst!

Älskar dig också <3

2010-06-05 | 22:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback