Unga mammor!

Vad tycker ni om alla fjortisbloggare!? Är det så kul att härma varandra, "vika ut sig" i bloggarna?
Tar varandras inlägg, härmar varandra och bråkar med varadra för att sen bli vänner och prata skit? Aja jag bryr mig egentligen inte så mycket.. Förens nu!
Via en blogg jag följer fick jag se inlägget "Kissie" skrev om unga mammor. Att de får skylla sig själva som har barn. Det finns en skola för unga mammor som får gå gymnasie utbildning med sina barn där.
Men får man egentligen skylla sig själv?? Nee verkligen inte!
Hur lätt är det inte att kondomen spricker och p-piller/mini piller är absolut inte 100% säkert.
Man kan skydda sig till en viss del men absolut inte mot allt eller fullt ut!

Om jag skulle bli med barn skulle jag först göra en bunt tester eftersom jag har mini piller :P
Men jag skulle absolut inte kunna göra abort! Förstår verkligen de som gör det, men jag skulle inte klara av det.
Tror det är måna av dessa unga mammor som inte heller klarar av det.
Måste verkligen ge unga FÖRÄLDRAR ensiloge (?) för att de klarar av det trots alla fördommar, skola osv!

Nu till det här med att många tycker att det är fel med att vara ung mamma. Varför!?
Visst det kan vara tufft med skola osv om man är ung och inte är färdigutbildad, MEN det finns massor med människor som är i 20-30 och kanske 40 års åldern som läser i universitet eller håller på med någon slags utbildning, ska inte de också bemötas så då? De har ju också en utbildning, eller?
Och ekonomin, bara fär att man är " i rätt ålder" betyder det att man har råd med barn då? Nej det är inte säkert!
Även om barnet inte var planerat så kan det vara minst lika älskat som en som är planerat!

Och nej bara för jag skriver detta är jag INTE gravid, var bara tvungen att skriva mina tankar, det är ju drf jag har bloggen :)

Läs artikeln om skolan här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback