Mitt 2009!

Januari:

Började arbetet med tandställningen, fick gummigrejer mellan tänderna som gjorde skit ont och fick nattanställningen.

Jag, mamma och Zandra var nere på Etage i Trollhättan och kollade/lyssnade/pratade/fick autografer av/på/med Kevin Borg, Robin Bengtsson och Alice Svensson. Fick en kram av Kevin med :)

Februari:

Betsämde mig för att köpa telefonen jag så gärna ville ha, men som var en jädra skittelefon!!

Älsklingen och jag var djurvakt hos mormor, Micke fick även en guldkedja och ett hänge med ett M på i alla hjärtans dags present och av honom fick jag en jätte fin snittblomma och choklad <3

Mars:

Jag och älskling var uppe hos mormor, var ute och gick när vi såg vad som troligen var vargspår + att mormor hörde ett ylande, läskigt!

Earth Our var ju, tände levande ljus och såg på när hela staden släcktes ner. Spelade spel med! Mysigt! <3

Var med till Näl för att hälsa på Alf, näe vi kom dit så sa de att det inte fanns någon med det namnet tillslut fick vi reda på att vi var på fel avdelning och när vi kom till honom så satt han klar på sängen att åka hem så han åkte hem med oss, han sa att micke var världens bästa bilchaufför hihi!

Det var även i Mars jag drog ut tanden för att ge plats åt de andra tänderna, fick lugnande medel, såg dubbelt och blev jätte trött. När vi kom hem gick jag och la mig och blödde ner hela kudden och täcket!

Jag och älskling firade även ett och ett halvt år ;)

Tiger blev ett halvt år.

Vi tog även en tur på Västra Silen isen, haha!

April:

Pappa fyllde år.

Vi lackade om fälgarna till bilen, blev svarta ist för gråa.

Kontong kom till morfar.

Gick till ett gammalt torp i Vårviksskogen och kollade.

Färjestad tog sm-guld!!! :D Vilket vi så klart var där och firade.

Maj:

Kalle avlivades eftersom han var jätte dålig! :( Var där om det var en eller två dagar innan och sa hej då till honom , gav honom massor med klöver och sånt, saknar dig gubben!

Fikade med mamma och Tobias på örnes.

Micke och jag tog en tur till Getebol och kollade, var jätte mysigt och fint där!!

Hjälpte morfar upp med förtältet, Tiger var med och skuttade och åt gräs ;)

Var djurvakt hos mormor, Ana, Phil och Nova var där, tog en tur med dem ut i skogen där vi busade och grejade med dem ^^

Fick även den dära röda rigen på xboxet, tråkigt!!

Juni:

Älskling och jag var på en kort tur till Ängebytjärnet och kikade :)

Tog första turen med båten, gud så gött!

Marcus döptes så jag var med på dopet, efter det så gick jag mamma och tobias till farmor och farfars grav sen satte vi oss vid minneslunden en sväng, Gillberga har den finaste!! :P

Jag och älskling firade ett år som förlovade :) <3
Var på Monster Jam på Ullevi, det var verkligen en upplevelse!

Firade midsommar i Bräcke.

Var på en eftermiddagsutflykt till Kolarbyn som ligger vid Lysetjärn, var en trevlig liten tur!

Juli:

Var djurvakt hos mormor igen! Vi tog en liten utflykt till en fyr som ligger ute på näset, fint var det men det blåste som bara den!!

Phil fyllde 5 år! :)

Alf dog :'( Var även på hans begravning!

Det regnade nästan hela Juli och det blev översvämnig!

Vi räddade Kurre och Burre, ekorrarna som tros ha blivit övergivna.
Nu bor Kurre i skogen hos mormor, Burre var för svag och dog :(

Mamma fyllde år, ställde till med fest på Bräcke , det var roligt! :)

Augusti:

Började skolan, hamnade i en jätte bra klass!

Var och hjälpte till på ett läger med kyrkan, gjorde massor med skojiga saker!

Åt glass på marinan med Mormor och Morfar.

Fick Jasmine <3

September:

Måns, ena katten hos mormor avlivades då han hade blivit biten av nått vilt djur så han hade ett jätte stort sår. :(

Jag fyllde 17 och Tobias fyllde 11 :)

Fick tillgång till huset så vi började greja, tid tog det!

Var med mamma i säffle på Oriflame kväll, var mycket roligt! Var uppträdanden av alla dess former och intervju eller vad man ska kalla det med Carin DaSilva.
När jag kom hem hade jag feber och var dålig i en vecka. :(

Oktober:

Alf fick en jätte fin gravsten! :) Tänkte verkligen på honom när man såg den!

Hjälpte mamma och Eva som sålde grejer på marknaden, kom med kaffe och te till dem.

FLYTTADE TILL HUSET :D

November:

Älsklingen fyllde 26 :D

Tog vaccinsprutan och blev dålig!

Kollade på New Moon med älskling <3

Detta var nog roligast i november; När vi flyttade hade vi två säckar den ena med skräp i skulle vi slänga och den andra med kläder i skulle vi ha kvar, men micke slänge fel säck, kom på det dagen efter och ringde till dem som var på jobbet så de fick ta ut den så kom Micke och hämtade den haha!!

December:

Det snöade massor!

Hade ne mysig julavslutning med saknade Lousie som var sjuk!

Kollade på julspelet två ggr en gång i steneby och en gång i Vårvik

Firade jul och nyår i Vårvik.

Mormor fyllde år.

Strömmen gick första gången den 25 december vid kvart i sex och kom tillbaka den 26 december vid sju tiden.
Sen har den gått och kommit tillbaka med jämna mellanrum.

Var på middag hos mamma, mysigt värre!



Där har ni mitt 2009 till den som orkar läsa! :P


Kommentarer
Anonym säger:

jag orkade så klart läsa :)

ola

2010-01-02 | 09:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback