Helgen :)

I fredags så var inte Gurra i skolan , hon var på ett läkarbesök. Så vi spelade brännboll och fikade ist, mysigt! :)
Efter skolan så gjorde jag inte så mkt gick promenad..

I lördags var jag på promenad och joggade därefter upp till Micke i skogen och hjälpte honom med träden, var faktsikt roligt! :)
Efter det joggade jag tillbaka och Micke jagade mig med 4 hjuligen haha!
På kvällen så grillade vi med grannarna, åt dock inne för det blåste kallt och var inte skönt ute!
Hade det jätte trevligt, måste göras om! :)

I söndags så tapetserade Micke så nu är det bara 2 väggar kvar! :D
På eftermiddagen så åkte han ut i skogen, men fick snabbt ge sig då vi fick åka in akut med Majje till veterinären.

Han hade vart i slagsmål på förmiddagen, var ett katt som är 2-3 ggr så stor som Majje så han hade ingen chans där men Micke jagade bort den andre katten och Majje sprang upp i ett träd innan han kom in. Han verkade ha lite ont, såg ett litet sår på framtassen och att han hade lite ont i ena baktassen eftersom han inte riktigt ville stödja på den men sen blev det bättre han sprang runt och busade och stödde på tassen så vi tänkte att det nog inte var någon fara med killen. Men sen efter vi hade tagit en tur till sjön/skogen och fikat så mötte han oss inte i dörren som han ALLTID gör, så fort han hör farstudörren öppnas springer han till dörren och sätter sig, men inte kom det någon då och jag ropade och ropade ingen katt kom det.
Så jag började leta efter honom och då låg han på min huvudkudde och drog sig undan. När jag klappade honom så jämrade han sig och kom jag åt tassen började han morra, vilket han ALDRIG gör. Man får verkligen göra vad man vill med den katten och han bryr sig inte.
En perfekt barnfamiljskatt brukar vi säga :P
Såg även att tassen var dubblet så stor som den brukar.

Jag kollade på tassen men såg inte något, tog ner han på golvet och såg att han drog baktassen så högt upp den bara gick. Han vinglade och ramlade omkull så jag snabbt ut till Micke som sa att jag skulle kolla nummret till veterinären snabbt in och gjorde det och Micke ringde.

Fick packa oss in i bilen och fara till Säffle, där veterinären först vägde honom och sedan gav honom lugnande och sövande.
Först trodde hon att Majje hade blivit biten av en orm eftersom tassen var så svullen, men rakade honom och då trodde hon att trampdynan var av eftersom det var jätte mycket blod, men han hade blivit biten av den andre katten precis bredvid. Så han fick antibiotika och smärtstillande.

Han ska ha antibiotika i 10 dagar 2 ggr om dagen. Vi ska även hålla såret rent och katten inne under hela tiden!
Hur sjutton ska det gå!?!? Aja det går allt om vi busar med honom.

Natten till måndag sov jag inte speciellt mycket, han var fortfarande vinglig av narkosen eftersom vi inte kom hem förens halv nio. Han fick iaf ligga uppe i sängen med oss så att jag kunde hålla koll på honom. Kvart i två ungerfär ville han ner på toa och äta så jag fick följa med honom.

Igår gjorde jag inte mycket, var super trött. Så direkt efter skolan gick jag och la mig, eller jag tvättade Majjes sår först men efter det! Han låg med mig heeela tiden tills husse kom hem halv nio. Han jobbade över till åtta :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback