Åkte med en Maja kom hem med en Maje!

Ja idag var jag och mamma till veterinären med Maja!
Hasse sa att vi skulle komma tillbaka efter 35 minuter för att då var Maja klar, så vi gick ut i bilen hade tänkt kika i någon affär medans. Men när vi har satt oss i bilen och ska åka kommer han ut och vinkar in oss.
Livrädd trodde jag att hon inte klarade av sövningen och sprang in, men då sa han bara " Sätt dig på stolen där och tänk ut ett nytt namn till katten" trodde att det skulle föreställa ett såligt skämt och tittade upp på djurskötaren och hon sa "ja till tex Måns" å nej tänkte jag. Vad håller de på med!?

Men det visade sig att Maja inte alls var en Maja utan en hane.
Först skämdes jag för att jag inte hade kollat upp könet, men jag litade ju på de som jag köpte katten av.
Men det skulle jag tydligen inte gjort. Att det inte ska gå att lita på något nu för tiden!? Aja!

Fick panik först och tänkte " herregud vad ska Micke säga"!?
När ingreppet var klart 10 minuter senare och vi satt i bilen ringde jag till Micke och berättade men han bara skrattade och sa " det blev en Twixie ändå" haha!

Men vi vill inte ha ett helt nytt namn på pissen eftersom han (vad konstig det känns att säga och skriva, han, lillen, lille pojken, gubbes etc) precis hade börjat lyssna på "Maja" så fick han heta Maje!
Det är väll ett udda namn men vi kom inte på något bättre och det känns onödigt att ändra eftersom han lyssnar till Maja.

Så nu vet ni allihopa jag har inte en Maja utan en MAJE! :P

Han vaknade upp strax efter vi kom hem och vinglade. Nu ligger han i husses knä och sover :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback