Ett lååång inlägg!

har ju inte haft internet förens idag men jag har skrivit varje dag på datorn för att lägga ut här :P

Lördag: Vi flyttade massa saker två bilar och två stora släp PROPP fulla!!

Tog en massa timmar att lasta in och ur allt, men här hemma fick vi lite extra hjälp av Janne så det gick lite snabbare plus att man inte skulle upp/ner för en massa trappor utan det var bara att bära in.

När Micke och Gösta åkte tillbaka till stan med kärran vi hyrde + hämta andra bilen så skulle jag och Anita göra mat och jag passade på att packa upp och städa undan lite. Vi hittade typ inget, Anita frågade om saker och jag bara aa någonstans har jag det haha!! ^^

Hade glömt alla grytor och sånt i lägenheten så det fick Micke ta med sen så det gick att göra mat ;)

Natten var så där, det var tyst och skönt men vaknade hela tiden allt var nytt och så och sen var Jasmine VÄLDIGT gosig haha!

 

Söndag: Vi var i lägenheten och tog med oss lite mer saker. Blev ännu ett billass.  När vi kom hem och skulle värma mat så hade det mesta i kylskåpet fryst! Dricka, vatten, mat, grönsaker aa allt! :P

Men nu är det bättre eftersom vi har sänkt ner det till ettan ;S

Denna natten gick lättare vaknade bara en gång :P

 

Måndag: Idag gick jag upp för att låsa dörren efter Micke eftersom vi än så länge bara en nyckel, ska få de andra två ;P

Efter det kunde jag inte sova så jag låg och läste en halvår gammal ”solo” haha!

Gick upp och åt frukost och tände i vedspisen, så mysigt det är att lyssna på när det sprakar och äta, kunna kolla ut på den vackra naturen, tänk att vi har en sådan natur direkt utanför dörren! Försökte få tag på mamma, men hon var ute och skulle ringa när hon kom in, ringde upp efter ett tag igen då skulle hon ringa efter en stund, efter en timme drygt ringde hon haha!

Hon, Marcus och Tobias skulle komma och kika på huset och sen skulle jag följa med dem in till stan igen. Medan jag väntade på dem packade jag upp lite saker och kikade i Panduro Hobby katalogen ojojoj vilket paradis jag hamnade i, finns ju sååååååå mycket fint. Ska kika in på Design4u som är återförsäljaren inne i stan och kolla om hon har lite saker annars får jag beställa! ;)

När de kom så var Phil med hihi sötnosen <3

Sen kollade vi hur vi hade fått det så här långt och sen åkte vi till Tösse, för mamma skulle hjälp Camilla med en sak, men när vi skulle över järnvägen stod det ett tåg STILLA på BÅDA övergångarna :S

Det stod och väntade in ett tåg och stod stilla hur länge som helst, tydligen gör det så varje dag flera gånger... Dålig stil SJ! :P

När vi tillslut kom till henne visade det sig att hon bor i huset snett nedanför där pappa bodde.

Och hennes hund Nemo har blivit såå stor, han var bara några månader när jag såg honom senast!

Vi åt lite äppelpaj och pratade lite sen åkte vi in till stan och mamma passade på att handla lite.

Sen hjälpte jag henne att städa lite för hon skulle ha ljusparty, när Rose-Marie kom och ställde upp alla saker var jag ju bara tvungen att pilla och lukta ^^

Blev kär i en sak, men har inte råd till det just nu är så mkt annat nu…

Micke kom och hämtade mig efter fyra och så åkte vi och åt på pizzan (a)  Träffade Johanna som jag inte har pratat med på flera år har bara hälsat så vi pratade lite.

Skulle egentligen ätit där i fredags med då sov jag eftersom jag hade migrän ;P

Sen tog vi med oss ett släp till och bilen var full i grejor haha!

 

Tisdag: Idag var älskling ledig för att vi skulle hinna med att greja i lägenheten, när vi satt och pratade så kom vi in på mössor för jag hade en på mig, har det jämt när det är kallt!

Och han sa att han också ville ha en och vi sa att det ligger ju i en säck vi tog med igår, men vi kom på att Micke hade slängt fel säck igår, den med skräp låg kvar i släpkärran och den med kläder i containern på jobbet så han ringde snabbt som attan till Stickan som hämtade den, haha! De skulle tömmas dagen efter så det var tur han kom på det!

Efter turen till jobbet där vi hämtade säcken och slängde den rätta säcken och lite annat vi hade glömt att slänga, ja vi var trötta på kvällen när vi slängde ”skräp” så åkte vi tillbaka med kärran, och sen hoppade vi in på Netto för vi skulle ha bajspåsar till kattlådan.

Där träffade vi Marcus och Tobias som var nere på stan en sväng. Det var någon som hade försökt bryta av Tobias cykellås, det går inte ha något där, först stal de hans förra cykel, sen mammas och sen försöker de med Tobias nya cykel! Fy fan för den/de som håller på så här!

Köp er egna saker om ni måsta ha exakt sånna saker som andra. På tal om stölder vid mamma, en grej Patti använder som blomlåda är stulen och den stod lite gömd. Herregud vilket folk det finns! Men bara så ni vet ni det är polisanmält;)

När vi sagt hejdå till dem så åkte vi till lägenheten och grejade lite, fick inte med allt denna gången heller. Haha vad mycket saker har inte vi!? :O

Men nu är det inte mycket kvar ^^  Bara akvariet + alla tillbehör & fiskar, Tiger + hans saker, lite kläder osv…

När vi kom hem så var de här och grejade med brunnen eftersom vi har dåligt vatten här, det är brunt och luktar gödsel, han var här och grävde redan när vi åkte till Åmål, aja de var iaf kvar och grävde och grejade. Hoppas vattnet blir bättre!

 

Onsdag: Jag kunde inte somna om efter att Micke gått eftersom jag fick låsa efter honom idag igen, så jag började läsa i boken jag ska läsa i svenskan, läste över 200 sidor och kom upp halv ett haha! Men nu är det inte så mycket kvar, det är skönt för då slipper jag oroa mig för det och kan koncentrera mig på proven jag har på tisdag ist!

Åt frukost och spelade harpan ^^ Lyssnade på bra musik med, satt och sjöng med hihi!

Gjorde mig iordning för jag skulle åka med bussen till Åmål, jag gick ut typ en halv timme innan bussen kom, dels var den försenad sen visste vi inte riktigt när den kom hit eftersom det bara stod tider i Långed och Fengersfors så jag gick ut i god tid ^^ Träffade en granne som bor in på vägen mittemot oss nästan, Maggan hette hon, trevlig prick ;)

 Bussen kom iaf och vi gick på, haha den bussåkningen var rolig, busschaufförerna prata med varandra (det var en som körde och en som satt med) så högt att hela bussen hörde. De visste inte hur eller vart de skulle köra eftersom de aldrig kört denna rutten förut för de är egentligen och kör i Bengtsfors men vi kom fram tillslut iaf. Skulle gå till Apoteket för att köpa åksjuketuggumin de var dyra för bara tio stycken, hoppas de är värda pengarna!

Hoppade in en sväng på konsum med och köpte blommor! Lite filmer fick åka med nu när jag inte har tv eller Internet och är hemma hela dagarna ^^

Sen kom älskling och plockade upp mig och vi åkte till profab där jag inhandlade ett par termobyxor och lite annat. Efter det begav vi oss till lägenheten och hälsade på Anita, Margit och Eva som var där men de stack när vi kom haha! Sen pysslade vi med att göra rent allt till akvariet och det tog tid, bärde ut allt till kärran, och lassade på, sen åkte i hem och lassade in allt hit! Sen åt jag lite och så gick vi och la oss!

 

Torsdag: Idag var det en filmtittar dag, tittade på romantiska komedier, skräll! :P

Läste ur boken idag med, skönt! Har bakat pizza deg och gjort pizza ^^

Sååå gott med hemmagjord pizza (a) Micke tog ner och med alla lampor efter jobbet, vi lämnade ju kvar dem eftersom de skulle städa lägenheten igår. Sen myste vi hela kvällen, spelade spel och njöt av livet ute i naturen! ;)

Fredag: Vi gick upp ganska tidigt och åkte in till stan och besiktade lägenheten fick ingen 3 ;)

Det var en fläck på tapeten i sovrummet som visade sig varit dör när Micke flyttade in, de som hade bott där före hade betalat för nya tapeter men ÅKAB hade inte sätt upp nya ^^

Efter besiktningen åkte vi hem och åt lite mat, satte på släpet på bilen och åkte till Ed, hoppade in på Karlsson, fick med oss en ny dörrmatta men texten ”Hem ljuvliga hem” och lite andra saker. När vi kom ut så startade inte bilen, när den blir sån så är det startmotorn som inte vill komma igång och när vi knackar på den så startar bilen sen, men inte denna gången, och ström hade vi för ljusen tändes, radion startade och sånt.. Men vi frågade iaf en gubbe med en volvo om han kunde hjälpa oss att starta bilen med startkablar, men han hade ingen ström i bilen alls så de frågade en tjej om hon kunde hjälpa gubben med hans bil så han kunde hjälpa oss, men hennes batteri satt i bagaget :S så vi fick tag i en annan kille som hjälpte oss, och bilen startade faktiskt med hjälp av startkablar, knäppa bil^^

Sen åkte vi upp till Motor 4U och hämtade 4-hjuligen :D När vi kom hem så åt vi igen xD

Och sen gick vi ut och Micke körde hjuligen och sen fick jag röva det var roligt!!

 

Lördag: Idag grejade vi lite här hemma innan vi gick ut och körde med 4-hjuligen, körde över till andra sidan och hittade en crossbana och småvägar man kunde köra på, hittade en jätte fin fors med! Ska dit och ta kort någon gång.

Vi pratade med Janne och Bengt med en sväng, Janne var jätte nöjd för att han hade skjutit en älg. ^^

Vi fick även vatten idag med :D , vattnet har vart brunt och luktat kogödsel inte alls trevligt, vi har inte kunnat duscha eller tvätta ens i det vattnet så det var väldigt skönt när de fixade det!

 

Söndag: åkte 4-hjulig idag med, skräll! :P

Åkte upp till brottet som finns mot Fengersfors, kollade på stupen och ingångarna till grottorna, var ute en stund och gick, sen åkte vi till lite andra vägar innan vi åkte hem och åt och strax efter det kom mamma, mormor, morfar och Tobias hit en sväng. Åkte ut med Tobias på 4-hjuligen och han skrattade och skrattade, sen var det mammas tur visade henne ena tjärnet som finns här ;)

Sen efter de åkte hem så myste vi här <3

La mig på kökssoffan med min nacke, har lyckats få nackspärr, men värmekudden under huvudet och nacken! Gick och la oss ganska tidigt vi var hur trötta som helst :P

 

Idag: Idag är jag hemma, har jätte ont i nacken och har inte kunnat sova så mycket i natt för det gör svin ont att ligga ner med huvudet och vända sig, räcker att jag rör ena armen så gör det ont! Jädra nacke! Har äntligen fått Internet med och parabolen så snar har vi även tv med! Kul Kul Cykelhjul som mormor säger ;)

Har haft fullt upp med alla närmare 300 nya inlägg! Puh! :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback