En dag hos mormor <3

Igår så hade vi ställt klockan på åtta,
vaknade och gick upp,
gjorde oss klara
och åkte

Skulle plocka upp Tobias med sa pappa så vi mötte upp dem på Lidl parkeringen sen åkte vi upp till mormor! (:
Mamma höll på i stallet när vi kom men vi tog över eftersom mamma och Tobias skulle åka till Åmål.
Vi slängde på höet på ena skottkärran,sopade golvet, gjorde iordning Pandys box, tog lite kort och sedan tog vi in hästarna vilket tog lite tid eftersom Panduro krånglade.
Panduro går ju in själv medans man får leda in Kalle, så medans jag gick in i hagen för att hämta Kalle började Panduro krångla, han höll först på att bita Kalle över halsen och putta på honom, (han ville nog ha fart på honom, eftersom Kalle är "flockledaren" så går inte Panduro förens Kalle går)  han började flippa ut redan då, han sparkade backut och sprang runt om hopppade, hatar när han gör så för man kan inte förutspå att han ska göra det utan han kanske står helt sitlla eller går och sen bara vänder om och håller på.

När jag och Kalle började gå så började Panduro gå, han gick ut på stallplan men inte in i stallet utan höll på så fortfarande, han kommer mot mig och Kalle, jag kastar mig undan och han tvärstannar framför Kalle.
Tokiga häst! :P
Aja tillslut ropade jag ut Micke så han fick hålla i Kalle medans jag tog in Panduro, då kommer nästa sak, han kastar alltid med huvudet när man tar tag i grimman, men det tänker ju inte jag på utan jag tar i grimman och han kastar med huvudet sträcker armen, får ont i handen + handled och kännslan av ett stukat finger som gick över (för stunden)
 Grimmskaftet har vi till Kalle och de andra är inte så bra, så jag lockade in honom tillslut...

Tog in Kalle som halkar med bakbenen eftersom det har börjat regna,
Han äter lite och ställer sig och sover.

Kommer in, möts av tre hyper glada hundar i dörren, pratar lite med dem och tar ut de andra hundarna i köket och de andra får vara i andra halvan av huset.
De får gå ut och kissa av sig lite, komma in och äta och vara med oss i köket lite.
Släpper ut dem igen och då har jag tagit med kameran så jag tar kort på dem! (:

Sen stänger vi in dem och släpper in de andra hundarna (jobbigt att hålla på så, men mormor vågar inte släppa ihop dem! ska kanske säga också att mormor och morfar var i Småland så mamma var där med hennes hundar)

Sedan bestämmer vi oss för att gå i skogen och ta med Ana och Phil, men först går vi , eller ja jag och Casanova går medans Micke tar cykeln :P
Tar iaf en promenad med Casanova först, det tyckte han var skönt inte de andra två dragpellarna utan han fick gå i sin tackt, och han FÖRSVANN i gräset i dikena haha!
Inte alltid lätt avv vara liten!

Sen gick vi ut med de andra två hopptossarna i skogen i en och en halv timma. Skönt var det!
Gick först på en traktorväg som gpr genom skogen och förbi massa åkrar och ännu mer skog, följde iaf den vägen och sen böjde vi av och gick in i skogen och kom ut på en åker, Micke som sett alla rådjur under promenaden, en bakom mig och en på en åker gick först med Phil, sen jag med Ana som bokstavligen talat dragit med mig hela promenaden än så länge!
Tur att vi har dragbältet!!
Vi gick på åkern en sväng och Phil ville jaga fåglar och fick upp spår efter något djur men det är väll inte så konstigt på en åker med tre skogar runt ^^
Micke och Phille sprang lite, såg kul ut för Phille försvann han med ^^
Sen så gick vi in i skogen i mitten av åkern och kom ut på andra sidan den, haha!
Phil fick upp nått spår igen, Ana ville frammåt hon!
Aja gick en bit till sen bytte jag och Micke så att jag fick Phil och han Ana + dragbälte, blir inte så lite trött i ryggen när hon håller på!
Micke passade också på att ta lite kort för han fick kameran med ^^
Sen började vi att gå hemmåt för ponkarna bus skulle ha mat halv tre, kom hem precis kan jag ju säga.

När vi kom ut på traktorvägen igen så kom vi också snart fram till morfars och mormors åker (tror jag iaf det är, mamma är det inte det?)
Jag tog Phil och sprang på åkern lite, Ana kollade svartsjukt på så jag tog henne i det långa kopplet och sätte Phil i dragbältet, heter väll hundförarbälte igentligen men jag skriver dragbälte! :P
Hon var trött (yeeees!!! jag kyckades xD ) så han drog inte alls nästan och orkade knappt springa hon busade inte ens! :O
Men hon hoppade äver diket iaf ^^
Medans vi var där på åkern så passade Micke och Phil på att busa, sötnosarna mina <3
Sen gick vi hemmåt igen och som sagt kom vi hem halv tre.

Gick ut till de otåliga matvraken som ville ha mat och slängde ihop allt, medans Micke som var en ängel gick ut och klippte lite gräs till hästarna för det vill de gärna ha.
Blandade ihop Kalles soppa och Panduros äpplen+morötter och müssli (stavas det så?)
Kastade in lite hö till dem med sen kom Micke med gräs så vi kastade in lite sånt med, blandade ihop lusern och groov, betfor och kli till kvällen.
Sen gick vi, passade på att ge Pandy, som hade fått mer äpplen av Micke i handen, lite mer müssli eftersom han vill ha det när man går.
 
Sen myste jag och älskling lite <3
Började spela lite spel, men Phil hade fästingar så jag började plocka dem ist (alltså sånna som inte satt fast), mitt i det kommer mamma och Tobias hem så Tobias tar över för mig och han och Micke spelar, 
får tag på Phil igen så jag plockar mer på honom, hittar även en som satt sig fast. 
Bränner dem, har bränt  många ^^ 
Tog på alla hundar nästan xD 

Fattar inte vad de äckliga djuren finns till för! Blää, utrota dem!! 
Hittade en på min jacka med.. 

Sen så spelade jag och Tobias lite, jag visade mamma nya bloggdesignen och sånt. 
Hjälpte henne att fylla i en sak. 
Sen åkte jag och Micke hem, duschade,lagade mat,åt mat kollade på Bones (jag iaf) sen gick vi faktiskt och la oss. 
Men det känns inte i min kropp idag, men tror att det är en förkyldning på G , har ont i halsen, hela kroppen är seg och slö, är snuvig och fryser. Hoppas inte det är något!  


Älskade ponkar!
Kalle med täcke och Pandy utan.


Ni börjar bli gammla!
30 respektive 27 eller är Pandy 26?


Micke tar kort på bilen och jag på honom :D


Lite mulet, men träden är gröna! (:


Cool bild, tycker jag iaf. Morfars vedhög ^^


Älskade stallet! <3 Pany och Kalle har två boxar var, de har slagit ut väggarna ,mellan, Panduro har sin och Bellmans gamla, Bellmiz box var den i mitten med en sak på dörren ( det är blommor runt två kort och text på honom och Rudi, står något i stil med "till minne av Rudi och Bellman" Kalle har då alltså hans box + Rudis han har även Jennifers gamla krypin, Jennifer var en get för den som började fundera.
Hästarna har typ fem decimeter med spån över heeeeeela boxarna så de är ju inte speciellt bortkämna hagarna ska vi inte prata på vad måna km det är! Känns som det iaf!


Benzon myser när kameran kommer fram (:


Bamse äter, latmasken ska ALLTID ligga ner och äta, och kommer man när så börjar han morra , inte ilsket men han pratar så, gör han även annars med. Men ibland när han tar saker eller man kommer nära maten ska han låta farlig för han tror att vi ska ta hans mat men klanten viftar på svansen och är glad ^^
Man blir likssom inte rädd för dig Bamse lilla!


Ska ha allt!!!!



Benzon mätt och belåten efter maten, ligger och vilar lite.
Älskade Benzon, hoppade du lever i evighet!
Vill inte ens tänka på att du är äldre än en S:t bernad brukar bli!
Snälla stanna för evigt!


Bamse är ute (:



Benzon vill leka men det vill inte Bamse så han satte sig ist ^^


Men kom igen nu då brorsan!!



Vad händer där borta undrar Benzon medans Bamse fortsätter kolla in i kameran ^^


sen la han sig och Benzon såg att det inte var någon idé så han gick där ifrån


Är det inte vackert hos mormor?


Trädet utanför verandan.


Skooog.


Phil <3


Mina två sötnosar!
Älskar er! <3 <3


Srpng spring ^^ Phil har tassen uppe om någon ser det, så mycket fick han köpa för att komma fram haha


Phil och jag, Anas öron är med (:


Säljer granar. vil någon ha?


På åkern med Phil


Och med Ana


Phil busar med Micke ...


Phil <3


Buspojkar!


Vilar han??


Nej han fortsätter


Kolla in mitt gap!


Traktorvägen upp till bilvägen fram till huset,,


Ett till kort på mig och Phil <3


Mormors gård (: Har var jag mycket förr (:


Micke spanar in cykeln..


Hos mormor



Jag ^^

I förrgår när jag skulle spela Guitar Hero så märkte jag att vi fått "the red ring" det är alltså ett fel som microsoft fick n'r de gjorde xbox. 
Det kan ta till en månad att fixa det när man lämnar in det. 
Medans Micke kikade lite så tog jag kort ^^  


En ros (:


Som ligger vid korten på farmor och farfar <3


En plastblomma xD


Ture ser arg ut ^^


Det jädrans röda ring!


Ska se ut så här, vilket det gjorde sen :S
Konstigt!
Först får vi röda ring sen försvinner det helt :S
Aja hoppas det fortsäter vara borta!

Nu ska jag åka till skolan, min snälla och goa mamma kör mig till skolan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback