Se upp hunder är farlig!! Eller?

Blir så trött på folks förutfattade meningar!
hur mycket olika "kamphundar" finns det!?
Hur ofta skadar de någon!?
NÄR de gör det, vilket de gör när de kommit i FEL händer!
Så blir det ramaskri, alla som ser en dobberman, Rottis, Terrier av något slag eller en schäfer blir skraja, saken är bara den att en liten puden, spaniel av alla sorter, golden eller vad som helst kan bli exakt lika agressiva om de kommer i fel händer, skillnaden är bara att "kamphundar" är framavlade till att skydda och vakta.

När jag var på stan förut hörde jag en tjej som gick fram till en dam med en jätte söt liten hund, hon frågade omhon fick klappa och vad det var för ras, det är en jack russel terrier svarade damen lungt.

Akta han är farlig utbryter killen som är med tjejen om klappar hunden.

Nej det är han inte alls , han är jätte snäll.

Blir så ledsen när jag här sånt för de är INTE farliga om de kommer i RÄTT händer!

Mormor har haft TVÅ dobbermän världens goaste och gladaste hundar!
De bet aldrig, morrade aldrig det enda de gjorde var att vara glada och vifta på svansen och så vitt jag vet är det INTE en aggresiv hund som gör sånt!



Visst är den söt!?
En Jack Russel Terrier för den som inte ser det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback