Lång inlägg, fullt med bilder (:

Nu kommer ett mycket långt och sent inlägg om helgen!
I fredags så åkte vi till Vårvik, kom dit sent, vid tio.
Vi satt och tjatade lite, sen åkte vi ut på "älgsafari" såg 2 stycken, en som var vit i ansiktet, hur cool som hälst!
Och en stor tjur (:
Fick se att klockan var halv tolv då, så vi börde ner sängarna och bäddade iordning, sen sov jag gott det natten, myste med älskling med <3




Kasst kort men man ser ett par ögon inne i skogen iaf.

Lördag;

Lördag var en fin dag, iaf i vårvik!
Vaknade och hade lite grattis mys med Micke eftersom vi hade vart förlovade ETT ÅR då!
Ett helt år älskling, tänk att det var ett år sedan vi satt på affesberg i solnedgången och trädde på ringarna på varandras fingrar och du viskade de dära söta orden i mitt öra <3

Vi satt ute och åt frukost, då kommer Anita med en blomma, chokladask och ett kort med 500 kronor,
de är sååååå snälla <3
TACK!
Efter vi hade ätit frukost frågade vi oss vad vi ville göra idag eftersom vi inte hade nått direkt planerat, men vi betsämde oss för att åka till Kolarbyn, vid Lysetjärn, kan verkligen rekomendera att åka dit och kolla på alla (hur coola som helst!) trä saker de har fått till, och de små stugorna!

Vi hade betämt oss att ta med oss gott att äta och ha en liten picknic, så vi åkte först in till Bengtsfors och handlade lite,
baguetter, köttbullar, rödbetssallad (MUMS!), räkor (köttbullarna, rödbetssalladen och räkorna satt vi och mumsade på, på kvällen) och glass och sånt.
När vi kom tillbaka till Vårvik så gjorde vi iordning lite mackor, och åkte iväg.

Blev verkligen heeelt fascinerad av alla snirklar och sånt och allt de har änvänt trä till, krukor, kortställning, sån dära att lägga pengar i, massa!
Gick runt där lite och kollade,kollade på nått mer sånt dära, sen gick vi till tjärnet, (Som ligger precis predvid) och satte oss och myste lite <3

Såg att det kom ett mörkt moln så vi satte oss i bilen och börja åka tillbaka "hem" och då började det regna och hagla, för att sen bli ett streck över vägen där det duggade, när vi svängde av mot Vårvik var det as blött men vid huset var det fint, solen sken och det hade inte regnat! :O
Helt konstigt att det kan skilja sig så på vädret, det är ju inte långt ifrån infarten till huset, eller ja 5 km..

Sen höll Micke och Gösta på med taket och all spån de de skulle få ut innan söndag kväll.
Jag passade på att läsa, klippa klorna på Tiger, borsta han & Rune lite, lagade Tigers bur, hade honom ute i koppel och tog kort.




Sååå fint på sommaren!


..






Alla som har en sån här anslagstavla på konsum räck upp en hand!
Är den inte cool!?


Kolmilan söm förövrigt tänds den 28:e juni.


Den man kan lägga pengar i.


Lite redskap de använder.


En stuga man kan sova i om man vill.


Fönstret i stugan


Och skorstenen


Tjärnet..


(:


Laga mat!?


De har gjort en kruka av björk bark, är inte det coolt!?


Hmm den platsar inte riktigt där men en grill iaf.


Lite utsikt över stället.


...


Här står det kort ja..




Tjärdalen


En annan mordern stuga (:




Älskling vid våran picknic plats (:


Fint var det!


När vi kom tillbaka tog ju jag ut Tiger lite, som luktade på blommorna (:


Ställningen (:


Tvätt pågår (:


Min söta skrutt <3


Andra sidan med (:



En nöjd Micke på väg upp (:


Denna bilden gillar jag mycket!




Jag och syrenerna


Så rök det av spånet!
Var jobbigt att hamla mitt i det! :(


Utsikt från ställningen, får väll komma upp och störa dem lite !?
Är verkligen kääär i detta underbara ställe!


Där står båtarna och väntar på att komma i sjön med (;


Baksidan.


Framsidan och sjön (: Är det inte fint?


Mee då ^^


Står på händer, ramla över precis där xD


Fiint!


Paradiset!


Solen (:



Grattis på oss älskling <3
Jag älskar dig! :D <3


Tigers bur gick sönder igen så jag fixade till den :)

På söndag regnade det när vi vaknade, såg att Micke hade ställt sina skor ute med den klanten!
Låg kvar lite extra länge i sängen och myste, är så tryggt och gosigt att vakna till i din famn <3

Det klarnade upp och torkade upp i marken så jag kunde ta ut Tiger idag med (:
Medans killarna grejade på taket så hjälpte jag Anita, grejade med Tiger, läste och sånt ^^
Tog kort med vad annars!?




Regnets spår :( :P


Sen blev himlen fin, är det bara jag som älskar moln!?



Tiger ute (:


Sånna dära fjärilar har Anita i ett träd utanför (:


(:



Hjälp mejselmannen kommer ^^


Hundkex och smörblommor (:







GRATTIS TILL ELVY SOM FYLLDE 60 ÅR I SÖNDAGS!!

Innan de var klara på taket var klockan typ tio, vi duschade där, sen så packade vi in i bilen, Tiger ville stanna där (:
Vi kom hem vid tolv, Pust!

Skulle igentligen till skolan i Måndags men jag var för trött!
Så jag slappade hela dagen ist, eller nej det gjorde jag faktiskt inte, jag var ute och handlade, sen städade jag faktiskt!
Och kastade saker ^^

Nu ska vi köpa nytt av en massa saker, sånt som är vårat (:
Har hittat ett så sjukt snyggt bord med stolar! :P
Ska skaffa ett annat vitrinskåp så mamma ska ta över det gamla (:

Åkte till skolan idag, sa hej då till Sara som inte är där imorgon när vi hämtar betygen och ska säga hej då, Kristian ska inte heller vara där så honom sa jag hej då till med, men Eivor och Ing-Britt  tar jag i morgon.

När jag kom hem vid tolv så var jag så trött så jag trodde jag skulle dö, så jag gick och la mig men vaknade när mamma ringde sen...

Nu har jag hållt på med detta och jag blir seeg på att det går så segt att ladda upp bilder, måste ju ta en i taget och det tar tid!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback