Hänt mycket sen sist!

Ja det här hänt en del sedan sista inlägget...
I fredags var min älskling ledig eftersom han har jobbat så mycket nu (:
Så vi tog en sovmorgon och sen åkte vi upp till mormor, när vi är typ vid tveta ser vi att det blixtrar och Micke säger direkt att det nog är över mormor och mycket riktigt är det det.

Det var på håll ett tag och då passade vi på att släppa ut Kurre&Burre (:
Kurre tyckte verkligen det var jätte kul och började direkt att klättra men Burre var bara stilla...

Efter vi hade vart ute med dem så slutade det åska för en stund så då passade vi på att bada i poolen, det var verkligen avsvalkande! Passade öven på att grilla , mysigt (:

Sen kom åskan igen och höll i sig till sent på kvällen, var verkligen jätte mycket blixtrar och de var inte gula eller vad man ska säga utan de var blåa :S

Verkligen läskigt!
Strömen försvann, vattnet tog slut med, så typiskt!
Men de fixade det snabbt när mormor felanmälde så allt var tillbaka på förmiddagen igen på lördagen.

Släpper ut de små sakerna (:





Kurre klättrar! (:


Klättra klättra klättra ^^


Mer mer mer!


Hur går det med brorsan?


Ni ser Kurre är inte så pigg (längst ner till höger)


Detta var kul tyckte Kurre (:











Så kuligt tyckte han, sååå söt så!

På lördag morgon vid sju ringde Mickes telefon och eftersom jag var vaken hann vi svara, väckte Micke eftersom det var Anita så jag tänkte att det var nog viktigt eftersom hon ringde så tidigt, hon brukar ju sova då & Mickes morfar Alf var på sjukhuset...
Hon sa att de hade blivit nedkallade av personalen och att det inte var så bra med morfar Alf, han låg i resperator, :(

Efter det samtalet hörde jag hur det ringde på mormors telefon så jag gick ner men hann inte svara så jag ringde upp det var mommo som ringde och undarade hur det gick med strömmen,
sen släppte jag ut hästarna,

På förmiddagen åkte vi in till Säffle och köpte en glass, det var mysigt, synd bara att det började regna! :(
Senare på eftermiddagen/kvällen åkte vi till Kalven och badade och hade det mysigt ute på en klippa lite mer privat, mysigt!! :)

Igår så var vi hos mickes farbror Bengt och hans fru Lena och fikade, det var kul, åkte till svärföräldrarna med bensin dunken till båten, eftersom de inte var hemma (de var på Näl) så vi åkte till Kjell och åt, det var också mysigt! (:
Efter det åkte vi hem och myste i soffan och kollade på "i taket lyser stjärnorna" har ju läst boken, men filmen var nog bättre!

Imorse fick vi reda på att morfar Alf dog i natt :'(
Du har det bra nu Alf, slipper allt det dumma och kan äntligen må bra!
R.I.P

Micke jobbar över till sex idag så jag ska nog passa på att städa lite nu när det är så fult väder! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback