Hänt mycket sedan sist!

I Söndags så gjorde vi inte så mkt, Micke fixade klart bilen och jag gjorde köttfärspaj, gott var det!

I måndags så gick vi upp vid åtta för vi skulle ju besikta om bilen så vi var i Säffle vid halv tio, rolig besiktning ^^
gubben som besiktade 850n i åmål ljöööög! :@
Efter det så åkte vi till smörgås butiken och åt lite frukost eftersom vi inte hade hunnit med det ännu :)
Bestämde oss för att kolla om de kunde förstora min förlovningsring på matteruds men de skulle ju som sagt ha mellan 300 och 500 kronor för det + att de skulle ha den till den 31 :O det tar väll inte 3 veckor för att förstora en ring, så vi frågade henne om det fanns någon annan och det gjorde det (:
Innan vi åkte dit gick vi in på lindex för att kolla efter en svart tröja att ha på Alfs begravning men de hade ingen, de hade såna dära utlänningar på torget och där hittade jag faktiskt en jätte fin klänning så den köpte jag,
åkte och köpte lite glass på donken och åkte ner till vattnet och åt den , är så mysigt <3

Sen åkte vi till Uma för att kolla med honom, han skulle ha 210 kr och han gjorde det på bara några timmar!
Trevlig var han med! :P

Medans vi väntade på att ringen skulle bli klar så roade vi oss på olika sätt ^^
Vi åkte upp till donken igen och köpte muffins och åkte ner till slussen och åt , satt fär och myste en stund, <3
Åkte sen för att kolla på en skjorta till älskling, hittade en svart (:

Sen åkte vi till pappa för att hälsa på en stund :P
Tobias blev såååå glad han kom ut springades och kastade sig runt mig (:
Vi passade på att ta med farmors bord, så nu står det här uppe (:

Efter vi hade vart där hämtade vi ringen och åkte hem och tog ner det gamla bordet, efter vi hade gjort det så åkte vi en sväng och kollade på kyrkan som Alf ska begravas vid.
Passade på att kolla på Carinas och Pers gravar, kollade efter Maja-Kajsas med men hittade inte hennes.
När vi kom hem igen så bärde vi upp + monterade farmors bord, (:
Sen åkte vi ut igen och kollade på allt vatten ^^
Lite läskigt, :P
Passade då på att åka till mamma och hämta lite saker och pratade en snabbis ,,
Sen åkte vi hem och kollade på film ^^

I Tisdags åkte vi upp till Vårvik en sväng, Gösta är klar med ena sidan på taket nu bara andra sidan kvar ^^
Micke hjälpte Gösta att sätta upp ställningen på den sidan taket ska bytas nu, (:
Jag hjälpte Anita lite med maten, pratade och kollade på kort (:
Bärde ner saker till båten och tog en liten snabb tur , när vi kom upp igen så hjälpe Micke Gösta lite till och jag och svärmor kollade på alsång på skansen och Viktorias firande. :P
Åt en kvällsmacka sen åkte vi hem.

GRATTIS Siv som fyllde år,

STORT GRATTIS även till min älskade storebror Svenna på hans 27-års dag :D <3

Ursäkta bilderna men vi glömde kameran hemma så det fick bli mobilen (:






I går så hade jag och Micke vart tillsammans i 22 månader, Grattis på oss <3
Vi skulle kolla på Alf i kistan så vi åkte upp till kyrkan och kollade på honom, det var läskigt, tror inte jag ska göra det någon mer gång! :S
Sen gick vi alla (Jag, Älskling, mormor Margit, svärmor Anita, mosters man Rune och moster Eva) och kollade var morfar Alf skulle ligga, kollade lite runt om också, jag hittade även Majas grav kollade på minneslunden och sånt. (:
Åkte upp till margit och fikade och pratade lite sen åkte vi hem och tog det lungt.

Idag var det begravning, träffade massor med släktingar och holländrarna kul, tråkigt bara att det var under sådana omständigheter!
Begravningen eller minnesstund eller vad man ska säga var jätte fin, var jätte fina tal och sånger,
Tyckte så synd om alla!
Ville ta dem alla i famnen och trösta dem, men jag hade fullt upp att inte börja stor tjuta själv och trösta älskling <3
Efter begravningen gick alla ner och åt lite tillsammans och fikade, mysigt .
Sen gick alla ut och kollade på vart han skulle ligga, alla blommorna hade burits ut och det var jätte fint!
Passade på att se efter Everline lite så vi kollade runt pp kyrkogården lite och så.
Sen åkte barn, barnbarn och barnsbarn till Margit och åt tårta och pratade lite.

Sen gick vi hem och jag la mig lite hade ont i huvudet och mådde illa, huvudvärken har gått över men mår fortfarande lite illa. :(
Har kollat på Spy Game, har sett den förut för läääänge sedan, åt lite också eftersom jag bara fick ner sallad förut, ;)

Nu sitter jag här och skriver ett långt inlägg och lyssnar på musik, Busted går på just nu (:
Imorgon ska vi till Vårvik, ska stanna där ett par dagar för att hjälpa till med taket (:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback