2008

Så här var mitt 2008 =)


OBS!!! FÖR ATT SE DE SMÅ BILDERNA KLICKA PÅ DEM SÅ BLIR DE STÖRRE =)

Hade massa tråååkiga nationella prov

Tog vaccinet mot livmodershalscancer
som jag blev trött och illamående av, somnade i bilen typ direkt =(

Har vart på massa hockey matcher =)
har skrikit fram Färjestad segrar och stöttat dem i förluster!
Det bästa var nog på alla hjärtans dag, hade tänt massa ljus  när Micke kom hade presenter till honom, sen fick vi spriiiiiiinga för vi skulle på match som började klockan sju + att vi skulle till pappa innan ^^
Satt längst ner vid FÄRJESTAD båset =)
och när Tommy (tränaren) slåg i plixiglaset när han tyckte det gick åt fan och skvatt jag haha ^^

Sjuk På Sportlovet
Var mega förkyld hela sportlovet förutom sista dagen :@
Hosta, hade svin ont i halsen och INGET hjälpte, snuvig som fan, kunde inte prata, knappt andas fick ta marcus astma medecin för att få det bättre. Låg i sängen hela dagarna och nätterna....
Det enda jag fick i mig var Piggelin och Coca Cola ^^
Fick ha med mig ett block överallt för att skriva eftersom jag hade INGEN röst ALLS!
När vi var hos läkarn tog jag hals och blodprov för att se om det var halsfluss eller något sånt, men det visade INGET.
Läkarn hittade inget fel förutom vanlig förkylning och alla tyckte att det var jätte konstigt,
var där med Siv och hon svimmade, så Ryno fick hämta oss.
Dagen efter var jag helt frisk! Knäppt eller hur?

Skit i skolan
Mobbning, rykten och hot forstatte detta året med,
blev dock bättre när mamma och pappa tröttnade på tomma ord och löften från lärare och rektorer och tog saken i egna händer, då blev det bättre.

Var på näl
Alf var dålig, så vi åkte och hälsade på honom, var någon där som hade magsjuka så vi var tvugna att tvätta händerna med sånt där sprit grejs, fick ont i huvet av den kvava luften så vi gick ut en stund och tog huvudvärkstabletter ^^

Simple Plan
Glömde nästan bort all annan musik ett tag, Simple Plan beskriver verkligen livet för ungdommar i sina låtar,
Älskar låtarna!!
Speciellt från nya skivan, de andra har man ju hört så mycket ;)

Var hos läkarn
kollade upp huvudet, alltså huvudvärken fick konstaterat att det är migrän och spänningshuvudvärk, kul va två olika typer!
Varför kan jag inte vara som alla andra och bara ha liite ont i huvudet!?
Kan ha ärft det från farfar,mormor eller pappa. =(

Jagat förlovningsringar
När vi hade bestämt att vi skulle förlova oss och vilket datum började vi leta ringar, hittade ett par skitsnygga på schalins hemsida, men verkligen ingen affär i åmål, säffle eller i Karlstad hade dem förutom EN så efter mycket om och men hittade vi dem i en affär så att vi kunde kolla på dem.
Älskar verkligen ringen<3

 

Grejat med bilen
Bytte avgas system 22 maj =P
Har mekat med den,
Tvättat ^^
Sätt på extra ljusen på 740:n
Ställt in 850:n hos Martin ^^

Fick de underbaraste finaste rosorna,
de var mkt mkt mkt snyggare i verkligheten!
TACK Micke <3



Valborg
var hos pappa, åkte till Nysäter och kollade på brasan och fyrverkerier och lyssnade på kören och myste <3

Trollås
Ligger mig varmt om hjärtat, inte för att vi var där med klassen varenda eviga gång vi skulle hitta på något,
utan för att jag har underbara minnen därifrån!
Låg i Mickes famn där första gången på bryggan,
Jag satt på bryggan och Micke kom och satte sig bakom mig och höll om mig och lutade huvudet mot hans bröst <3
Det var ett tag innan vi blev tillsammans hade lite svårt att bestämma oss om det var då eller när han kysste mig. det var typ en vecka mellan och då var jag i Sthlm ^^
Fast det var inte det jag skulle skriva egentligen =D
Köpte mat och åkte dit och åt, gjorde det flera ggr i våras/sommras verkligen mysigt <3

Säffle marknaden
Brände ryggen och axlarna i det stekheta solen då jag bara hde ett linne haha ^^
Åkte moped för första gången 2 gånger faktiskt STOLT! =)
Åkte med Robin ^^
Jag och Becka GICK ut till Sandbacken medans Timmy och Robin åkte moped ^^
Hade gött ont i fötterna xD

Tobbe Trollkar
Tro det eller ej, men jag var faktiskt på Tobbe Trollkar med mamma, Tobias och Becka ^^

Fiskmåsarna
Fiskmåsar byggde bo på taken mitt emot så vi fick följa hela tiden, ungarna var så himla söta <3



Förlovning
Förlovade oss den 6:e Juni på Affesberg i Solnedgången <3
Glömmer ALDRG de orden du viskade i mitt öra då!
Det var det mest romantiska ögonblicket i mitt liv <3

Skolavslutning =D
Slutade nian =D


Tobias slutade trean


Marcus slutade sjuan
har tyvärr ingen bild på det.


Sussie Dog ='(
Den 19:e Juni ringde Sandra flera gånger men jag hade på ljudlöst och missade det, hon hade  skrivit på msn RING MIG DET ÄR VIKTIGT!!
Ringde och fick reda på att Sussie hade dött ='(
Ringde mamma och bara grät och grät och berättade vad som hade hänt!
Har nog aldrig blitt så chokad över att någon har dött, tog 40 minuter ='(

Midsommar
Var ute med Julia (svärföräldrarnas båt)
Åkte till G-fors och myste <3
Började ryka ur nått värmegrejs, kommer inte riktigt ihåg.




Dalbergså och Dalaborgs slottsruin
På Dalbergså gick vi i skogen till något berg med nått sjögrejs på stod att det var en fyr med den hade inget ljus så det kan inte vara en fyr...
Åkte sen till Dalabrogs slottsruin, den enda i västra götaland, litte coolt =D




Rev Förrådet
hos pappa, ska bygga ett nytt, större =)
Var möggel och skit i det andra ^^

Hemlig resa
pappa tog med Mig, Micke, Marus, Tobias och Siv på en hemlig resa.
Vi skulle:
- Åka gokart
- Spela Paintball (var jag dock inte med på)
- Spela minigolf
- Åt på donken TRE ggr ^^ (frukost mackor och juice första gången, lunch andra gången fast då mådde micke dåligt och åt inget så han åt sen då tog jag även en muffins )
-Spelade bowling, haha jag tappade klotet så det flög bak ^^ Inte lätt att ha för små fingrar xD

    

Ada´s hundträff
Jag mamma och Bex åkte till Hallstahammar dagen innan för Trissans hus hade brunnit så hon kom inte så mamma och Caola och Carina fick ta ansvaret och så pkte vi för att vara på plats, sov hemma hos Carola med massa ormar, höll faktiskt en och sen var man inte rädd längre ^^
På morgonen knöka vi in Carola, Carina, Mamma, Mig, Becka och TVÅ lyssna TVÅ billass med saker vi skulle ha,
tror ni det var trångt eller!?
På nått sätt fick vi iaf in allt utom två kartonger tror jag det var,
Åkte till Upplandsväsby och det regna heeela dagen kul kul inte!
När vi skulle hem tog GPS:en omvägen in GENOM sthlm och på helt fel sida sjöarna så fyra timmar försenade stod vi hemma sen mitt i natten ^^

  



Ett år tillsammans med Micke <3
Firade ett år tillsammans den 15:e September <3

Årjängs marten
Var där för första gången i mitt liv ^^)
Stoort var det kan jag säga xD

Svetsade
också för första gången ^^


Möblerat om
i vardagsrummet, blev skit bra!
Ny tv oxå =D


Grejat med båten
Micke tog i båten i sjän på första gången på flera år, förstår att han inte grejat med det, inge kul att göra det och sen aldrig vara ute ;)
Men iaf grejade med båten, städade, putsade och sjösatte =)
Såååå skönt att vara ute i båten heeela dagarna bada och sola!
Och fiska (a)

Sommaren
Var i Vårvik mesta delen av sommaren =)
Hur Gött Som Helst! <3
 

TIGER
Var så himla sugen på kanin igen, saknade det jätte mycket.
Kollade runt på blocket i flera månader, sen hittade jag en i Mellarud, och där fanns TIGER <3
Tog hem honom efter en vecka.
Lilla plutten har växt sig stooor, nu är han lat ^^
Ska börja lära honom att gå i sele nu och börja hoppa till sommaren tänkte jag!
Skolan blev lättare när du kom, för det var någon hemma som man skulle pyssla om och som är beroende av en.
Du lyser upp livet Tiger plutten <3
Jag Älskar Dig <3



Så fär ska han alltid ligga sötbarnet <3
Nallen ska vara med,
gräver alltid bort halmen som ligger där han ska ligga, vet inte varför blir kanske svalare eller något. =S

Fiskarna
Färg och avslappning sköter fiskarna =)
Köpte akvariumet av poffar som fått det av mamma ^^



Fast det är inte direkt avslappnande att städa tar typ två timmar att tömma skiten, sen ska man tvätta allt och göra rent från alger i akvariumet sen ska allt i igen och firrarna, göra rent pumpen och sånt.

Oj vad jag skriver =$
Det får räcka för tillfället =P
Nu ska jag kolla posten och se om det har kommit något kul,
Väntar på spel till exboxet en tränings sak min ipod kort och så ^^

//Liinda








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback