helg =)

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, men har ju vart sjuk och inte haft tillgång till internet.

Torsdag: Var hemma och sjuk, gick upp vid halv sju för att ringa till pappa och till skolan, sen gick jag och la mig igen, vaknade vid elva men låg kvar i sängen tills Micke kom hem på lunchen klockan ett, sen satt jag vid datorn.

Fredag: Sov inte lika länge idag, gick upp vid nio, ringde mamma, bestämde att hon skulle hämta mig när hon och Patti skulle handla. Åkte med dem upp till mamma och provade oriflame sakerna ur denna katalogen och beställde lite saker. =)
Gick ut med hundarna i snön och Ana blev tokig *sötahund!*
Gick och mötte Tobias och sen åkte vi men honom ner till stan för han skulle spela, efter det åkte vi upp till mig och Micke för jag skulle packa och se till så att Tiger hade mat och vatten så att han klarade sig.
Sen åkte vi tillbaka upp till mamma medans de gjorde sig iordning, sen bar det av mot Säffle och mcdolnads.
Tobias som satt bak med Ana och Phil blev halvt hysterisk när vi skulle ta drive inen så vi bytte för han trodde att hundarna skulle bli galna haha ^^
Så han satt fram med Casanova ist fast det var han som var jobbig haha!
Ana och Phil satt och kollade ut genom fönstren eller ja Phil stod på ryggstödet och kollade ut genom bakrutan och skällde på alla som gick förbi!

Sen åkte vi till mormor!
Gick in och släppte ut Bamse och Benzon, medans mamma var ute med våra.
Sen när vi släppt in alla hundar gick vi till stallet och sen gjorde vi lite chokladpudding (a) och åt.
Sen kom min Älskling <3 och mamma åkte hem, hon skulle ju på nån dans grej och mormor var i Småland så de frågade och jag och Micke kunde se efter djuren på lördagen.

Sen gick vi och la oss ganska tidigt.

Natten Fredag/Lördag: Sov inget nästan, Phil höll på hela tiden haha!

Lördag: Klockan ringde sju, låg kvar i sängen lite och gick ut halv åtta, Tobias var snäll och följde med, Tack vännen!
Sen gick vi ut med hundarna och jag släppe ut Bamse och Benzon och gav dem mat.
Sen åt vi mat och sen stack vi ut i stallet.
Satte på ponkarna täckena och grimmorna, Panduro tyckte att jag var för seg så han sparkade på boxdörren :P
Släppte ut dem i snön och satte igång att mocka, först blandade jag Kalles groov och lusern så att det fick jäsa lite.
Fixade iordning Panduros ensilage och sopade golvet.
Sen ville hästarna in vid elva eller något, så jag släppte in dem.
Panduro blev helt galen och galoperade och höll på, sen ställde han sig vid väggen till Kalles box så jag fick en magkänsla att "nu är det något med Kalle" och mycket riktigt det var det ,han bara låg ner, brydde sig inte ens om maten som han är helt tokig i.
Han reste sig upp men bara för att lägga sig igen, jag tänkte att nu är det samma sak som med Bellman för han låg på samma sätt + att Kalle började andad så som han och såg lite panikslaget ut ett tag.
Jag visste inte vad jag skulle göra så jag ringde min moster och hon sa att jag skulle ringa tio minuter senare för att se vad han gjorde då, så jag väntade och ringde sen men han låg fortfarande så mormor och morfar som var i Småland satte sig i bilen hem.

De rinde veterinären som skulle komma, stod ute i stallet timme efter timme men det kom ingen veterinär tillslut kom hon iaf och mormor och morfar kom de med så efter fem timmar kom veterinären!
Hon kollade på honom men hittade inget fel så hon trodde att han fått magknip eller något.
Fast sen hittade hon att han fått en inflammation så han fick antibiotiskt smärtstillande.

Idag har vi inte gjort så mkt mest slappat, =P
Jag ska fixa mat nu och Micke är ute med Henke en sväng.
Sen ska vi till morfar som fyller år.

GRATTIS MORFAR!! :D




Bamse =)
Liten och smidig knähund *inte!*


Benzon gossen =)
Trivdes som fisken i vattnet när det var så mycket snö.
Ni ska bara se dem, så härliga när det är snö! :D



Ponkarna :)
Kalle längst till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback