Ved.

Igår kom Micke hem vid tio, han tog ju ledigt eftersom vi skulle på "begravning" .
Han hjälpte mig att färga håret, som vi skulle ha gjort i typ en och en halv månad eller nått ^^ tack älskling <3

"Begravningen" gick bra, de ringde i klockorna medans vi (Jag,Älskling,Anita,Eva,Rune,Johan,Everline och Margit)  gick med urnan till graven.
Där sänkte Margit ner urnan i jorden och så la vi blommor i vaser och ställde vid hans kors.

Passade på att vattna Carinas grav och rensa lite där medans de andra stod och pratade (:
Var verkligen hur många år sedan som helst vi var vid hennes grav :/

Efter "begravningen" så åkte jag och Älskling till Ed och hämtade ved, det gick bra förutom att bilen gick seeeegt (var firmabilen) och min ipod har gått sönder. Vet inte hur den kan ha gjort det eftersom den bara ha legat i min väska, aja!
När vi kom till han med veden så lassade vi på, det gick fort då han hade ett sånt dära band eller vad man ska kalla det kommer inte ihåg vad det heter nu.
Det gick fort när man var tre, var verkligen fin ved med!
När vi var klara och skulle betala så prutade FÖRSÄLJAREN!! :P

Sen började vi åka hem, då gick bilen verkligen segt!
Började ryka också, läskigt! ^^ :P
Men vi tog oss hem, eller ja till huset och lassade av, Janne var där och kom och hjälpte oss att lassa av, det syndes att han hade gjort det förut ^^
Var väldigt mycket mygg så jag slog ihjäl dem med veden ^^

Kerstin (Jannes fru) kom en sväng med så jag pratade med henne för att få en paus från vedlassningen haha!
Jasmine var med också, hon lystrar verkligen jätte bra till sitt namn (:
Hon var lite kelsjuk :)

När all ved var inne i skjulet och kärran + bilen av sopade så lassade vi på kartonger som skulle slängas och som vi ska ha att flytta i, sen åkte vi mickes jobb och kastade en del kartonger och la in kartongerna i värmen som vi skulle ha,
hans bad mig komma med kartonger men nu låg det massor i vedsjulet, kunde han inte ta dem :S

När vi kom hem så gick vi och la oss :P

Idag ska jag med Tobias till tandläkaren och städa lite eftersom det inte blev så mkt av det igår ^^
I morgon börjar skolan!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback