Bräcke & Djurvakt!

I torsdags så åkte vi ju till Bräcke med klassen.
Mycket packning var det haha!

När vi kom dit så skulle alla bestämma vart de skulle soca och göra iording "sitt" ställe, men mamma hade mina saker i bilen eftersom hon skulle komma med dem senare, så jag och Felicia fick vänta eftersom hennes saker också kom senare.

Efter vi hade packat upp så fick vi i uppgift att ta med oss något från naturen som började på samma bokstav som vårat förnamn, jag tog med en Lila blomma ^^
Sen nere vid vattnet så hade vi en "litar du på mig" övning där vi var fem - sex styckna i ett led där den som gick först fick se och de andra skulle blunda, den som såg skulle leda övriga gruppen över stranden/gräset.
Det var många skratt och skrik där kan jag säga!

Sen så började det att rengna så vi gick upp och gjorde massa saker!
Vi hade en liten frågerunda där vi fick svara på saker inom skolan och vad man skulle kunna hitta på med låg- och mellanstadiet. 
Sen hade vi lite lekar inne i logen för att lära varandras namn, vi körde tidningsleken och kort leken, mitt i den så kom mamma och Tobias så jag gick ut och drog med dem in (:
Vi pratade lite och Gudrun pratade med mamma med! (:

Sen åt vi och lite sånt,

På kvällen så skulle vi presentera oss själva och berätta varför vi valde barn- och fritidsprogrammet.
När Felicia som hade vart på fotbollsmatch (de vann) kom tillbaka så fick hon också presentera sig sen gick vi upp och bäddade, vi  ( jag och Felicia) hade kommit överens att vi skulle sova på Rännet för att vi ville sova, Marie hängde på och även Frida senare.

På natten så blev det bråk mellan Frida och Nathalie så de väckte Gudrun och jag följde med hennne som stöd!
Sen försökte vi sova men det var kallt och blött!

På fredagsmorgonen så gick vi upp vid halv åtta för vi skulle ha packat och ätit och vara klara klockan nio.
Vi var klara innan lärarna ens hade gått upp haha! ^^

På fredagen körde vi lite lekar, gick igenom frågorna från i torsdags, fikade och pratade sen åkte vi hem vid halv ett.
Älskling var snäll och kom och hämtade mig på skolan, TACK <3

Sen på kvällen åkte vi till mormor eftersom vi skulle vara djurvakt, men vi blev stillastående i en bilkö då det var en liten olycka, var nogon som hade kört in i mitträcket och pajat det och bilen!
Men det tog inte så lång tid.

Helgen har vart bra, förutom krånglade hästar och en irriterad hund ^^

Igår åkte vi hem tidigare eftersom mormor och morfar kom hem tidigare än planerat.
Vi myste och sånt, vi bakade en sockerkaka med citron i (:

Idag är jag hemma har ont i huvudet och mår illa, känner mig förkyld med, allt på en gång ska det vara! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback