Liseberg, Nordstan, Regn Och Knäckäpple

Vaknade, la in resväg i GPSen, åt frukost, gjorde oss iordning och åkte.
Åkte först till Martin (jobbarkompis till micke) där 850:n står under vintern och hämtade hållaren till GPSen, sen bar det av till Tösse där luften i däcken blev kollade, sen åkte vi mot GÖTEBORG =)
Stannade och åt lite utanför GBG sen letade vi oss rätt till Nordstan och förökte hitta parkering =P
Sen gick vi in och kollade i lite affärer, var verkligen ingen luft där inne och shit vad mycke folk!
Köpte lite underkläder både jag & Micke, spel till xboxet och en tavla =)
Sen åkte vi till Liseberg, ojojoj vad mysigt <3
Åkte upp i Lisebergstornet var 110 meter eller något sånt, vilken utsikt!
Sen försökte vi vinna en sån dära stor choklad, men det var omöjligt på den!
Sen gick vi och kollade lite, kollade på skridskoåkare oj så duktiga speciellt de små små barnen ^^
Sen gick vi & drack glögg och varm oboy fyy fan vad varm, brände tungan och kände det idag med.
Gick och försökte vinna en kexchoklad ist och där vann vi ;) Första gången man har haft en kexchoklad man måste lägga i bagaget för att få plats med, hehe.
Sen gick vi runt och kollade lite mer, Nodrens Ark var där med lite djur, fick se fåren ordentligt denna gången (när jag,mamma,morfar,marcus och tobias var på nordens ark sprang en liten unge och skrämde dem)
De var där med får, bergsgetter, fåglar och gotlandkaniner =)
Sen gick vi till HOTEL GASTEN, efter lite prat med micke xD
Usch det var läskigt, kommer nog inte gå in där nästa gång =P
Hade ju inte mickes hand att krama på heller =(
Sen skulle vi gå för det regnade heeela tiden och vi var kalla, men jag ville ju ha knäckäpple, det jag längtat efter mest och det hittade jag =D orkade dock inte äta så mkt för mina händer förs ihjäl!
Sen gick vi till bilen och på väg ut så sa alla grattis till vinsten ^^
Värmde oss lite i bilen och åkte och åt på Mcdolnad´s utanför Göteborg.
Och jag somnade efter det och vaknade när vi var i Mellerud, hade sån jävla huvudvärk men det var gone när jag vaknade ;)
Var hemma vid elva typ .
Grejade lite och gick och la oss, somnade fort och sov gott heeeela natten =P

Idag har vi grejat och jul pyntat lite,
var på expert och hittade en snygg ljusstake vi ville ha i svart men det fanns bara vita kvar så Linda (Johans tjej, Johan 'är mickes kusin xD ) beställde en som vi ska få i veckan ;)

Svärmor och svärfar var hit på eftermiddagen, åkte ut och åt, kollde på nya tven och nya möberingen och lite så, fikade och gick på stan en sväng, mysmys ;)

Fick receptet till svärmors mjuka pepparkaka =D
Den är sååååååå smarrig (a)

Nu ska jag gå till Micke igen och spela Xbox,

//Liinda



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback