Asfaltering

Vaknade av att väsen uteifrån gården.
När jag kom upp såg jag maskiner över halva gården.
Då hade de börjat asfaltera innegården.
Det skulle de göra vid sex idag fick vi lapp om men vid sju var de fortfarande inte här men när jag la mig och somnade igen så.
Nu har de väll rast eller något för allt står still. ^^

   


Idag ska jag baka.
En tigerkaka med chaklad överdrag och strössel
och en kladdkaka ... =D

Fiskade igår, vid kalven
finns bara småfisk där inget kul.
Roligare i Krokfors där jag fick min regnbåge
och Micke sin pytte fisk, som man inte ens såg när man hade kollat på min (a)



Aja iaf så fick vi ta av meter efter meter på min lina för att den skulle sluta trassla man kunde kasta tre-fyra gånger när man hade trasslat upp till det blev trassel, och då tänkte att det var gött mycket lina på rullen.
Men det hjälpte inte det heller det blev trassel efter några kast igen och det fick vi inte upp så vi fick ta av mer.
Måste nog byta det sop linan som är på när man köper spö!
Linan på det as lätta spöet är skiit bra så det får nog bli sånn.
Fick napp iaf:
Två träd (BARA TVÅ denna gången (a) det var träd över oss på ena stället, andra höll fiskarna till vid ett träd i vattnet så ja kastade ditåt )
sten (för det var så jävla grunt så man va tvungen att veva som en idiot)
och så fick jag en blomma ^^ ( Den var på land när jag skulle byta ställe så fastnade giggen i den xD )
Micke kastade en gigg rakt på en bro så färgen på huvvet gick av och så blev det platt.

Fiskar inte där igen med BARA småfiskar som inte hugger på gigg. =P

Ha de gött
/Liinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback