Dalbergså & Dalaborgs slåttsruin

Igår var jag och Micke på en liten dagsutflykt vi åkte till Dalbergså. Var jätte lyckat väder, regnade lite,bara några droppar , det var skönt mitt i all värme och vandrande . Var himla många stigar i skogen där. Gick på klippor och i skogen, kollade på en fyr eller vad det var och klättrade liite i bergen, doppade fötterna i vattnet, försökte fånga fiskar, sen gick vi och skulle köpa glass men det blev mer med apelsinsmak va så gott att dricka nått kallt.. =)
Sen åkte vi vidare och såg några duvor på vägen som vi stanna och tog kort på så visade jag micke skylten det stod slottsruin på så vi åkte dit och läste på skylten att det var den enda medeltida borgen i dalsland. Var inte mkt kvar på den men det fanns ritningar och sånt. Lite häftigt att veta att det gick massa människor och bodde där för flera hundra år sen där vi gick. Barn som lekte och sånt. Tror många dog där för detvar as brant.
Dagen avslutades med kebbab i bröd på pizzan. Sen åkte vi hem och kollade på film, och myste. <3
Jag älskar dig Micael<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback